lyden af et slidt ophæng?

07-01-2008 18:54:47

aaah noget om mascot på dansk! dejligt. Har just købt mig en mascot 850 fra 78'.
Jeg er ikke nybegynder mht. (gamle) biler, men altså ny i denne miniverden. Jeg har lavet div småfix på den, og er nu meget tilfreds. Jeg har nu et problem jeg lige vil vende her. I tomgang har jeg en klonkende lyd fra motorrummet. Min første, og største frygt er, at det er hovedlejerne i motoren der er slidt op. Det troede jeg på i et par uger. Især da olielampen begyndte at lyse i tomgang. Jeg er nu videre derfra, da det viste sig, at det var olietrykskontakten der var i udu. Denne klonkende lyd er ikke konstant... sådan lidt klonk ...klonk.........klonk :D :D hvis i forstår. Jeg kan få den til at forsvinde, ved at hive motoren mod mig selv, når jeg står med motorhjelmen oppe. Det får mig til at tro, at det er motorophængene der er blevet trætte. Jeg har bestilt to styks, dem her: http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=36110
Håber det er de rigtige? Så har jeg læst om subframemounts. Kan det være dem der skal skiftes? Jeg vil høre jer, hvor besværligt det er med disse motorophæng. Er der nogle gode fif? Hvor kommer lyden fra? jeg kan nemlig ikke se nogt støde på nogen steder.
Er jeg på rette vej?
Venlige hilsener
Otto

Otto Schelin

Er der virkelig ingen der kører med sports-spejle???

BuggyBoy

Svaret d. 08-01-2008 15:20:09

Hej.

Jeg har ikke selv kørt med dem. men jeg havde dem indkøby på et tidspunkt til min egen mini.

Du kan finde dem hos minispeed.co.uk hvis du søger på "zeemax" på deres hjemmeside

Held og lykke;)

Mvh. Allpass

Allpass

Svaret d. 08-01-2008 20:00:05

Jo tak.

Jeg har dog allerede set man kan købe dem der. Men så er det billigere at købe dem direkte af zeemax selv på zeemax.com Der er de vist 10 pund billigere hvis jeg husker rigtigt. Det var også mere om i viste om der var danske forhandlere af dem og af kvaliteten på spejlene. Hvis de passer af h....... til gider jeg ikke rode med dem. Hvorfor brugte du ikke spejlene selv??? Var de ikk i orden?

Nogen der har forslag til alternativer evt.?

BuggyBoy

Svaret d. 08-01-2008 20:18:20

Tilbage