06-03-2006 14:50:51
Hej
Jeg vil høre om der er nogen som ligger inde med billeder af en varevogn med de gamle gule emalje plader? Evt. hvad mål de har? Og om der forskel på de sorte og gule emalje plader i størrelsen?
Håber nogle kan hjælpe mig
Mvh
Morten
Har set nogle triler med de gule emalije plader og de var af samme størrelse som de sorte jeg har på min mini
frank
minibisse
Svaret d. 06-03-2006 16:14:25
Okay, er der så nogle som har de nøjagtige mål på de sorte plader, med rundinge i hjørnerne?
Så vidt jeg er kommet frem til har det en godstykkelse på 1,2 mm.
Søgaard
Svaret d. 06-03-2006 16:17:33
Hej du gamle ..
Vi har et par biler i klubbe der kører på gule emalje plader mini kører begge på sorte og målene er de samme ..
De bliver lavet af ny et sted i polen , har set en del der har fået dem laver derovre og de ligner ret godt , har overvejet at få et sæt papegøje plader lavet til vanen da den jo er født med dem og så bruge dem når den står udstillet .
Et godt tip skulle også være at evnt købe et par gamle grimme plader til stumpemarked evnt fra en gl trailer og få en skilte mand til at lave dem for dig ...
Mini Hilsner Fidde (van man )
combi van 64
Svaret d. 06-03-2006 20:28:59
Det var ikke en helt dårlig ide med at finde nogle gamle og så lavet dem fine
Fidde, hvis du skal have bestilt nogle, vil jeg muligvis godt have nogle med, kender du ca. prisen på dem?
Søgaard
Svaret d. 06-03-2006 22:27:31
Hej ..
Nu til chokket , mener de er lige så dyre som et sæt rigtige men tjekkker lige op på det ..
Har fået lavet min forreste til min combi ved en skilte mand og det er ikk til at se og noget billigere de skal jo ikk kunne reflektere ..
Fidde
combi van 64
Svaret d. 08-03-2006 21:30:31
en ægte vanman har da emaljeplader på. ( resten er desvære meget rusten) ;-)
emaljevan
Svaret d. 12-03-2006 06:39:39
Det er nemli rigtig , Har nu 2 minier med emalje og var faktisk ved at købe en mere men et sted må man stoppe ..Nu skal vi bare have noget forår og sommer så vi kan komme til nogen træf .Træf kalenderen ser meget spændende ud i år , med både vikinge træf og 3 store træf kun 500 km nede i tyskland det ene kun 300 v bremen et i braunsveig og et ved berlin .
Håber flere danskere kommer med derned vi følges jo alle ad og rep hvis noget går til ..
(van man )
combi van 64
Svaret d. 12-03-2006 11:10:42
For at tage udgangspunkt i emnet emaljeplader.....
De gamle emaljeplader kan stadig købes som reproduktion. De er ret dyre.....-mener det er omkring 8000,- for et sæt. Kriterierne for at få dem er at bilen stammer fra den årgang hvor de stadig blev lavet originalt. Dvs. din bil skal være fra før 1971, mener jeg det var.
Kan som eksempel give, at min onkel har en Pachard fra 1948. Han har netop købt et sæt sorte emaljeplader til den. De er forsynet med politihandsken og det hele, som man brugte på den årgang. Da den er registreret i hovedstadsområdet, SKULLE den starte med et "A". De sidste 4 cifre måtte han så selv bestemme.
Jeg kan evt opfordre til at man tager kontakt til sit lokale motorkontor. De burde helt bestemt kunne fortælle mere om dette emne...-eller ihvertfald undersøge det.
venlige hilsner
Anders E
Anders E
Svaret d. 12-03-2006 19:11:26
Hey...
Der er forskel på historieske nummer plader og sorte emalje plader... Historieske nummer plader kan du stadig købe, mener dog kun prisen ligger på omkring 2500kr... Men der imod sorte emalje plader kan du ikke købe endnu, og er det ikke i 1975 de skifter til hvide plader..
Ret mig hvis jeg er helt lost!!
Mvh Flemming
Subhuman
Svaret d. 13-03-2006 07:02:58
Anders E: For at få de historiske korrekte nummerplader tilbage (Emalje pladerne) skal bilen være fra før 1959. Dvs. det ikke kan lade sig gøre på særlig mange minier.
Søgaard
Svaret d. 13-03-2006 07:32:13
det er de helt små med et bogstav. dem du mener er med to og de stopped i 75. ;-)
emaljevan
Svaret d. 19-03-2006 04:23:05
Hej .
Så lige der er en emalje plade til salg på qxl.dk
Fidde
combi van 64
Svaret d. 19-03-2006 10:58:59