Køb af vare fra England

28-02-2006 20:37:29

Hej jeg har lige set på dele fra England er der nogen som vil fortælle lidt om hvordan man handler med dem og kommer der dansk moms på når man modtager det i Danmark

Hilsen Kim

007

Hej kim.

Nu har jeg ikk bestilt bil dele fra england, men jeg har bestilt ting fra andre engelske sider.
Og der er igen moms eller told på det.. Efter hvad jeg ved, er der intet af det fordi det er i europa.

prophecy

Svaret d. 28-02-2006 21:15:39

Ved køb i Britain, du betaler Britisk VAT (MOMS), jeg tror den er stadigvæk 17,5% vs. Dansk 25%, + shipping fra UK.

JEG

Svaret d. 01-03-2006 00:21:29

Handel Indenfor Eu betaler man det land man handler i dets moms, i dette tilfælde engelsk moms som rigtig nok ligger på omkring 17 %, derudover kommer der jo så transport.

simen

Svaret d. 01-03-2006 07:58:05

Hej igen

Det med at handle i England ville jeg også gerne høre om hvordan betalingen forgår betaler man pr efterkrav eller sætter man penge ind på deres konto dk eller euro, håber der er nogen som kan hjælpe mig igang.

mvh
kim

007

Svaret d. 01-03-2006 19:47:22

Vi har lige fået 4 alu hjem fra england. bestilt søndag og kom torsdag ! Hurtigt !

http://www.minispares-online.co.uk

mini-haribo

Svaret d. 01-03-2006 19:58:07

Med et Visa kort, man kan sikkert også overføre penge, men jeg vil helt klart foretrække at bruge Visa.

JP

Svaret d. 01-03-2006 20:08:56

Hej igen
Jeg har ikke visa eller master card er der andre muligheder for at købe eller er der steder i Danmark som sælger de samme dele som i UK

mvh
kim

007

Svaret d. 01-03-2006 20:18:10

Du kan købe det meste hos ÅKM Racing bare ring til georg 97920182 http://www.akmracing.dk/homepage.htm ellers der også Nordisk Morris Minor Lager http://www.morrisminor.dk/

Med hensyn til at bestille fra england, så få dig et VISA kort du kan for det meste få det gratis i din bank eller til et meget lille beløb, hvis du ikke kan det så lån et af en ven eller familie, fordi når du betaler med et VISA kort så kan banken trække pengende tilbage hvis du ikke får dine vare, det kan de ikke så nemt ved bankoverførsel!

Mvh.
Søren

DetVarSoerens

Svaret d. 02-03-2006 12:23:55

Så længe man køber indenfor EU er der ingen told på varerne. Man betaler momsen som den er i køberlandet. Dvs. kun 17,5% i England og så naturligvis fragten oveni.

Jeg har flere gange handlet i Tyskland og det er nemt. Man kan få sin bank til at overføre købsbeløbet. Det er den absolut sikreste måde. Og gebyret er på ca 100,- for en transaktion.

Mvh
Anders E

Anders E

Svaret d. 02-03-2006 21:33:18

hvad så hvis man er moms registreret? kan man så undgå momsen?

prophecy

Svaret d. 02-03-2006 22:34:35

Der er 17,5 moms (VAT) på, når du køber fra England. Hvis du er momsregistreret, skal det oplyses, og varerne sendes da momsfrit.

Det letteste er klart at få et Visa, som flere også skriver. Så bestiller du blot dine varer online - fx. på www.minispares.com. De trækker så beløbet på dit Visa samme dag, som de sender varerne. Du skal kun betale forud (dvs. at de trække pengene straks), hvis du købe ting, der skal forarbejdes specielt (fx. et topstykke).

Hvis du handler for beløb af blot en vis størrelse, kan det sagtens betale sig at handle i England - selvom der kommer fragt på. Ud fra en generel betragtning, er Minispares efter min mening billigst. Det kan - efter min mening - ikke betale sig at købe andre steder fra end fra England.

CSH

csh

Svaret d. 04-03-2006 17:00:51

Tilbage