2 ting!!

29-09-2007 12:27:13

Hej mini venner. Jeg har efterhånden restaureret hele min Mini og er kommet til interiøret. Er der nogen der ved om man kan købe løst betræk til originale sæder/stole??? Eller skal man ud og købe nye stole??

Ydermere fik jeg tidligere hjælp til at fixe mit bagagerum op, med en 3D film, hvordan det skulle gøres og jeg har i mellemtiden formateret harddisk så denne "3D" film er væk! Kan den person eller andre sende den til mig??

Mini hilsen

Granitperkeren... 8D

Granitperker

Hej Bobo.
Den tykkeste af de 2 der sidder kækt på skrå, er til krumtapudluftning. Den tynde er til udluftning af svømmerhus. Mon ikke den helst skal ende i luftfilteret. Efter filteret, så luften ikke bliver fyldt med klumper :-) I det mindste må den ikke blive proppet til. Så kvæles motoren.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 29-09-2007 19:28:30


Hej jelshøj nu er det sådan at den køre med en kegleluft filter monteret bag på selve karburatoren.. så jeg ved ikke lige helt hvor udluftningen til svømmehuset skal gå hen til men der sker vel ikke det store ved at lade den ånde ud i det fri

Bobo

Svaret d. 29-09-2007 20:03:11


Nej, absolut ikke. Faktisk kan jeg ikke huske, hvordan den ender på sådan en HIF, men på de gamle HS´ere ender den udluftning i det fri.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 29-09-2007 20:20:42


Hej Jelshøj.
Den skal jeg lige ha' een gang til: Den lille studs må ikke stoppes til. Hvis man nu [I]forestillede[/I] sig at den var blevet lukket af med en kort slange og en 1/4' bolt, kan det så give det problem, at det stort set er umuligt at stille karburatoren, så den går rent?
Med venlig hilsen
Bent

bentley

Svaret d. 30-09-2007 09:49:50


Yeps, Bentley, lige præcis.
Hvis den bliver lukket til, kan der ikke komme luft ind i svømmerhuset, så når motoren suger saft til sig, falder benzin niveauet i svømmerhuset. Det "tomrum" skal erstattes med luft, indtil niveauet er faldet så meget, at svømmerventilen åbner, og mere benzin render ind.
Ellers opstår der vakuum, og blandingen bliver mager.
Jeg skal nu lige op på "lageret" og finde en HIF, men på en HS er det ihvertfald sådan.
Og nemt at tjekke. Propper man lufthullet med motoren gående, bliver motorgangen dårlig. Så vidt jeg husker, går motoren simpelthen ud til sidst.
Hvis du har Vizards Tuning the Bl.´s A engine, er der en meget udførlige beskrivelse af lige netop den funktion. Nogle at Metroerne har et system, der giver mere mager blanding ved netop at styre den luftmængde, der når ind i svømmerhuset.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 30-09-2007 11:26:13


Hej Carsten.
Tusind tak, jeg tror vi har fået fat i noget væsentligt hér. Motoren er doneret fra en Metro 1275 HLS, som vi aldrig rigtig har kunnet få til at gå rigtig rent. Enten sætter den ud i mellemregistret, eller også går den alt for fedt i tomgang. Nu skal der prøves igen i eftermiddag.

Med venlig hilsen
Bent

bentley

Svaret d. 30-09-2007 11:50:11


Så kom Mini'en hjem omkring, af røg slangen, hvorefter bilen gik helt istå :-( . Nå, grundindstilling af karburator, og voila! (Et fransk ord), bilen kører nu helt anderledes. Nu trækker den gennem hele registeret, den er til at få til at gå ordentlig i tomgang, og den lugter ikke af benzin, når den kører. Magnifique! (Et andet fransk ord - det er de eneste to, jeg kan...) Tak for vejledningen!! Nu skal den lige ind og have en finindstilling, med CO-måler.
Med venlig hilsen
Bent

bentley

Svaret d. 02-10-2007 21:26:38


Igen giver livet mening! :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 03-10-2007 01:25:16


Tilbage