Udskiftning af tag?

11-09-2007 15:39:50

Hej. Efterhånden som jeg får slebet af lakken på bilen kan jeg se at tagrenden ikke er hvad den har været... Nærmere tvært imod. Den er modelleret op i padding flere steder har jeg fundet ud af :'(
Er det sådan så jeg må skære taget af bilen og montere et nyt? Eller hvordan skal jeg gribe det an...?

(Og nej, det er ikke bare et lille sted. Så havde jeg svejst et lille stykke i. Det er flere steder, og store stykker.)

BuggyBoy

Hej Bobo.
Jamen elendighederne vil jo ingen ende tage! :-) Hvis den vil skyde bagud, op i karburatoren, får man nu mistanke til at tændrørskablerne sidder forkert. Du er 112% sikker på, de sidder som de skal?
Og den får benz nok? Er tændrørene våde? Den kunne jo drukne alvorligt.
Og der er masser af strøm på batteriet?
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 11-09-2007 18:08:15


hej jelshøj
Jamen det med at den skyder har jeg fået rettet tændspolen som vendte forkert :-(!
Tændrørne er våde ja, så jeg tror nu nok at der kommer benzin ned til dem..
der er masser af power på dyret, så hvis der er andre som har en ide er de velkommen

Bobo

Svaret d. 11-09-2007 18:33:27


Okay. Men slår den ikke bare en ganske enkel lille prut?
Hvis du prøver at dreje motoren, mens du kigger på platinerne, så skal gnisten være lille og blå. Hvis den er stor, fed og orange, så kunne det godt tyde på en defekt kondensator.
................altså så vidt jeg kan huske ;)
Måske karburatoren simpelthen løber over. Jeg ved ikke hvor sarte de HIF´er hvad angår svømmerventil. For HS´eren trænger ofte til en ny. Jeg tror ikke, man skal have en gammel karburator liggende på lager til bedre tider, og så tro, at den bare virker.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 11-09-2007 19:09:35


Hej Henrik
KAn det tænkes den ikke står korrekt i tændingen. altså at løsne strømfordeleren og dreje den lidt

frank

minibisse

Svaret d. 11-09-2007 19:20:08


Taendings raekkefoelgen paa Minien er 1-3-4-2. Cylinder 1 er den der er ved koeleren. Din rotor drejer MOD urets retning set forfra. Proev at tjekke dine taendkabler igen. Det lyder helt klart som om det er der fejlen ligger.

Hilsen

Anders E

(Sorry mht "oe" og "aa", men skriver fra Canada.) :D

Anders E

Svaret d. 12-09-2007 02:31:01


Hej igen tændkablerne er gået efter og er sat i den rigtige rækkefølge, platinerne gnistre fint kort lille fræk gnist,

Til jelshøj
der sker intet ikke engang en lille prut

men jeg må jo se om jeg kan få gået de gængse fejl igennem engang mere,, prøvet at bestille nye tændrør selv om de faktisk ser meget nye ud og gnistre fint

Bobo

Svaret d. 12-09-2007 09:22:00


Hvis den gnister fint, så prøv at tage tændrørne af og held lidt benzin ind til alle cylindre, og sæt det sammen igen, så skal der ske noget når du dreje nøglen.

frank

minibisse

Svaret d. 12-09-2007 18:09:10


Hej

Hvis din Mini stået stille længe, og det stadig er det gamle benzin der er i tanken skal du prøve at hælde noget frisk benzin på. Du kan lige prøve at hælde en lille sjat benzin i indsugningen på kaburatoren, og hvis den så starter og kører kortvarigt er tændingen i orden, og problemet ligger i benzin/kaburator.

Hilsen Jacob

mini

Svaret d. 12-09-2007 19:01:05


Faar den benzin? Virker den mekaniske pumpe? Er der kondensvand i bunden af tanken eller en lille "vandlomme" et elelr andet sted? Er dit svoemmerhus renset? Evt den tynde slange derfra og op til dysen i din karburator?

Anders E

Svaret d. 13-09-2007 02:45:38


hvis du har noget diesel og benzin starter? sprøjt en smule af det ind i indsugningen og hvis tændingen er korrekt så skulle den give en prut, hvis den derefter ikke holder sig igang så er det tilførelsen af benzin, kaburatoren der ikke er indstillet korrekt eller benzinen er dårlig.
ellers kan du prøve at købe noget der hedder "belladd" (tror jeg nok det hedder) dette fås i tusinde af varianter alt efter hvad det skal gøre. det er en trykflaske hvor man tømmer indholdet ind i motoren hvorefter den renser og gør ved. brugte det på min racerbil og gav en mere "ren" motorgang og flere kræfter

Mvh
Christian

skal lige sige at jeg ikke har nogen erfaring med mini-motorer men dette er erfaringen fra andre motorer

Cavazzi

Svaret d. 13-09-2007 10:07:28


Hej tak for alle de svar i har givet.. jeg har kontroleret karburatoren og når jeg puster luft igennem dysen er der fri gennem gang.
jeg køre ikke med monteret tank endnu jeg har en frisk dunk brændstof til at stå ved siden af, da det ville være meget træls at have en hel tank benzin stående og den så ikke suger...
Jeg vil prøve med belladd for at se om det skulle virke..

Bobo

Svaret d. 19-09-2007 00:09:30


Det lyder sku da sært.og du har tjekket dette eller at det bare en en dum kommentar.
Men har du tjekket at den tænder når stemplet er i top. For elles kan tændingsrækkefølgen være nok så rigtig og gnisten nok så god uden at der sker en dyt.

MVH
Uffe

mini 30Th

Svaret d. 19-09-2007 22:49:52


Hej Jeg havde en der heller ikke ville starte, alt var som det skulle, den trak vi efter en anden bil, stille og roligt så sprang den i gang, siden startede den 1 gang..??? Hilsen Allan

austin7

Svaret d. 20-09-2007 14:45:13


Til Mini 30TH
Jeg er ved at være derhende, hvor jeg snart er løbet tør for muligheder så jeg vil lige prøve dit råd og med hjælp fra en tændingspistol og så se om den tænder i top ellers ved jeg faktisk ikke hvor det så kan være at problemet ligger. jeg skriver lige en melding når jeg har fået det gjort

Bobo

Svaret d. 20-09-2007 17:40:13


Vi er jo ved at være ned i småtingsafdelingen, men hvad med dine tændrør? Jeg har før været ude for at tændrør. der virker i "fri dressur", ikke gør det, når de bliver spærret inde under tryk. Hvad med tændkablerne? er der den rigrige modstand, eller er de krakkelerede ligesom så mange andre? Af egen sur erfaring må jeg spørge direkte, og uden rysten på hånden: "[U]ER[/U] du nu sikker på at tændkablerne er sat på i rigtig rækkefølge?" No offence, men jeg brugte to aftener på den historie..
Held og lykke
Bent

bentley

Svaret d. 20-09-2007 18:00:51


Austin7 er inde på noget! Prøv at måle på plusklemmen på tændspolen mens en venlig sjæl drejer nøglen. Hvis starteren æder en h......s masse strøm, er der måske så stort spændingsfald, at 12 volt på spolen er en saga blot ;)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-09-2007 18:23:01


Hej. Så skete det endelig motoren sprang igang og skal nu bare indstilles stille og roligt
Jeg fik hjælpe af en anden mini mand som gav mig det tip at skruge karburatoren helt ind og ellers skruge den 2½ omgang ud, der efter give den fuld choker og vola så sprang bilens motor igang

Bobo

Svaret d. 07-10-2007 16:22:09


Jamen der kan man bare se. Ham den lille Tue kan sgu da vælte et stort læs! :D
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 07-10-2007 17:10:45


Tilbage