fynne træf

17-08-2007 20:04:49

Hva så i skøre fynner :D har i sat baren op 8D til jeres skønne træf :-)

Hilsen
Jens Viking :D

jensen

Jeg overvejer at lave instrumentbrædt i glasfiber på min, eftersom det originale var helt ødelagt da jeg købte bilen og der praktisk talt ikke var noget tilbage...

Hvis du vil lave i glasfiber er det et virkelig taknemmeligt materiale. Jeg har lavet en Beach Buggy (glasfiberbil) helt fra bunden og når først man kommer ind i arbejdsgangen og man finder rutinen kan man virkelig lave noget flot.

Først vil jeg lave en model i skum som jeg sliber til i bilen. På denne model støber jeg så videre. Man skal bare huske at der skal en form for plast mellem skum og glasfiber, ellers kolapser skummet og modellen bliver ødelagt. Brun pakketape kan faktisk gøre det... Det er bare den flydende polyester der ikke må komme i kontakt med skummet da de reagerer kemisk sammen.

Jeg ved der ligger en HOW-TO-guide til glasfiber på folkevognsnettet... (vw-nettet)
Her kan du læse lidt tips hvis det er glasfiber du ønsker at arbejde videre med http://vwnettet.dk/forum/topic/241708

BuggyBoy

Svaret d. 18-08-2007 13:13:20


Jeg er igang.. Er ved at forme i træ, og derefter bliver der bygget glasfiber udenpå :)

Benzo

Svaret d. 18-08-2007 21:15:11


Bliver det ikke meget kantet når du bruger træ til at lave din skabelon? Tror jeg vil bruge skum for at få et blødt og glat look...

BuggyBoy

Svaret d. 18-08-2007 22:49:45


hi alle sammen, tak for svarene og links,osv.
jeg tror i har ret med at bruge skum til formning det vil jo være meget nemmere at får det form jeg vil have.
hvordan ser jeres projekter ud??, jeg har ikke helt besluttede mig for hvordan det skal se ud endnu nemlig.

Hilsen
Michael

msc

Svaret d. 25-08-2007 15:05:45


Nej det bliver ikke kantet, jeg kan godt finde ud af at slibe ;)

Men Mit instrumentbræt skal kantes meget ind, og derfor er det svært at lave en ordenlig form i skum.. Er snart færdig med min træform, skal til at bygge glasfiber på.

Benzo

Svaret d. 25-08-2007 15:48:09


Tilbage