fjernbetjent centrallås..

20-02-2006 12:54:29

hej mini freaks.. ;-)

er der nogle af jer der har erfering med at installere en fjernbetjent centrallås, har iøjeblikket en
lucas (nøgle lås) alarmsystem. ved i om man kan udbygge det??

er der de store problemer med at lave central lås??

håber i kan hjælpe
på forhånd tak
Kasper

lindenborg

Hej Lindenborg.

Det er dejligt at se at der er nogen der gider at gøre lidt ekstra ud af sit køretøj. Det med at montere "luksus" udstyr på en gammel bil syntes jeg er en sjov lille detalje.

Da jeg blev 18 for mange år siden, stod jeg med en peugeot 309 fra 89, som jeg mente skulle have monteret centrallås. Det skal siges at jeg intet anede om elektricitet og ledninger, men ikke desto mindre fik jeg monteret mit 4-dørs centralsystem, som jeg havde fundet billigt. Og oveni købet havde jeg købt et alarmsystem, som jeg koblede sammen med centrallåsen, så de arbejde sammen.
Min fremgangs måde var at tage det stille og rolig og prøve at blive klog på de diagrammer der fulgte med. Det sammen med en smule logisk sans gjorde at jeg fik et system der virkede super, og jeg har fået mange kommentarer på det.

Nu er du, ligesom jeg var dengang, i den situation at ledningsnettet på ældre køretøjer er meget enkle, og man kan følge hver enkelt ledning rundt og tegne sit eget lille system op på et stykke papir.

Man kan sagtens selv gøre, og det lærer man også mest af, men du skal sætte nogen timer af til det, hvis ikke du har prøvet det før.

Håber dette har givet dig blod på tanden til at komme igang.

Mvh Karsten Bentley.

Kbentley

Svaret d. 21-02-2006 13:32:23


Hej Lindenborg
Der findes sæt som er lavet direkte til Lucas fjernbetjeningen, jeg købte mit på http://www.minitrailers.com/ , kan vist også købes på www.minisport.com. Der fulgte en vejledning med, som var ganske god og en stump ledning samt stik til Lucas alarmen, så en god eftermiddag og så er det monteret - og virker fint..

bluestar

Svaret d. 21-02-2006 19:45:28


Tilbage