06-08-2007 21:10:22
Hej alle! :-)
Jeg har siddet og prøvet at sætte mig lidt ind i trykladning, men jeg kan stadig ikke forstå hvorfor der ikke er flere der kører med kompressor i stedet for turbo! Hos firmaet VMAX Scart (http://www.vmaxscart.co.uk/) i England kan man få et budget kit med "alt" undtagen topstykke og HIF44 for 1250£, hvilket da er en del under hvad man skal give for et komplet turbo kit... Er det fordi der ikke er ligeså mange HK at hente med kompressor? Personligt lyder tanken om et jævnt kraftigt træk bedre end at skulle op og runde 4000 omdrejninger hver gang man vil ha krudt i raketten tiltrækkende...
Jeg har mailet lidt med en medarbejder fra firmaet og han kan fra erfaring melde om minimum 140hk fra en 1380 (jeg sendte ham specs på min motor, det var hvad han svarede, link til specs: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=69266). Jeg ved ikke om det er optimistisk, men det er da ikke dårligt!
Mht til holdbarhenden skulle man jo også tro at en kompressor ville være bedre for motoren(hvis man også kører med en højere slududveksling), netop fordi man ikke behøver køre den op i det røde felt for at få et spark bagi.
Er jeg helt forkert på den? skriv endelig jeres kommentarer!
Mvh. Allpass :-)