Problemer med forbremser

19-02-2006 14:04:54

Hej.

Jeg har en Clubman 1100 fra 1978 med tromlebremser hele vejen rundt. Den anden dag da jeg skulle på arbejde, bremede den meget kraftigere på højre forbremse og trak dermed meget til højre. Den har gjort det svagt i noget tid men ikke nær så meget som den gjorde der. Og om morgenen da jeg skulle hjem skulle jeg bare trykke lidt på bremsepedalen og så blokerede højre forbremse.

Jeg lagde mærke til at i starten lød det som om der var "grus" i når man bremsede en efter et par opbremsninger var det væk...

Hvad fejler mit kæreste eje?

Mvh Karsten.

Kbentley

prøv at tage tromlen af og se på belægningen hvis der er noget tilbage

longman

Svaret d. 19-02-2006 14:36:14


Jeg har lige haft begge tromler i for skilt af, og det ser fint ud. Troede nemlig også at det kunne være fordi at den kørte jern mod jern, men der er 4-5 mm belægning på alle bremsebakker.

Kan det være noget med bremserørene af gøre?

Kbentley

Svaret d. 19-02-2006 14:42:46


har du husket at slibe med sandpapir og justere rigtigt

longman

Svaret d. 19-02-2006 16:26:51


Jeg har ikke slebet dem lige idag da jeg havde tromlen skilt af, men de er slebet før. Det jeg undrer mig over er jo at det sker fra den ene dag til den anden. Pludselig opfører de sig sådan.

Kbentley

Svaret d. 19-02-2006 17:06:51


kan det ikke være stemplet i venstre side der hænger altså ikke bliver trykket ud så det bremser
mvh
kuno

Staalorm

Svaret d. 19-02-2006 17:39:12


du må prøve at lufte bremserne ud og justere bremserne op med de justerings skruer som sidder bag på ankerpladen

longman

Svaret d. 19-02-2006 17:39:50


Jeg prøver at lufte dem ud og slibe lidt på dem. Og jo det kan godt være at det er pga stemplet ikke udløses. Det skal siges at jeg kun kører i den hver fredag til og fra arbejde, og resten af ugen står denm udenfor. Jeg må lave et lille service på bremsesystemet. Tak for hjælpen.

Kbentley

Svaret d. 19-02-2006 17:51:11


Kan man skille cylinderne ad som sidder i forbremserne og gi dem noget smørelse?

Kbentley

Svaret d. 19-02-2006 18:15:23


Hej - jeg ville aldrig forsøge at få fastgroede stempler i bremsecylindrene til at virke igen. I værste fald risikerer du at stemplet lige pludselig bliver utæt=nul bremser.

Køb nye stempler - og skift alle pr. aksel. De koster ikke så meget.

Hvis du ikke kører ret meget kan du eventuelt skifte bremsevæsken til silikonetypen, så gror de ikke så let fast.

Thomas

ThomasD

Svaret d. 21-02-2006 20:11:28


Tilbage