Forsikring og farve.

16-02-2006 11:20:49

Jeg har en mini som skal forsikres, og jeg har ringet rundt til forskellige forsikringsselskaber. De siger alle, at de skal se bilen, før de tager stilling til, om de vil forsikre den som klassisk bil eller ej. Yderligere må der ikke være antydninger af brede skærme og større fælge. Jeg kunne godt tænke mig at male bilen lys lavendel eller lidt mørkere lilla. Det lyder da ikke slemt, vel!?
Hvad har I gjort? Hvor er jeres biler forsikret, og hvad koster det? Er der nogen, der har en bil, som ikke fremstår helt originalt, og som er forsikret som klassisk- eller veteranbil?

hh mini

http://www.nordiskveteran.dk/abweb/pc?pid=pagAB_p_t_nvf_intro

Din bil skal enten være 25 år (klassisk) eller 35 år gammel (veteran) - før du kan forsikre på den måde. Men som du skriver skal bilen også være original. Men - på en Mini kan man overbevise forsikringen om - at ekstra skærme og lign. er udstyr som også fandtes for 40 år siden. Du skal bare selv finde dokumentationen (billeder eller andet) for at det udstyr du sætter på bilen - også fandtes på den tid bilen blev produceret. Eks. Mini egen Cooper årg 62 er med brede fælge og snart også skærme - der passer på en tilsvarende bil årg. 62 - 69. Med andre ord så dur et komplet Zeemax skørte ikke.

Hvad angår farven ..... ja!?

Kenneth

KennethDK

Svaret d. 16-02-2006 15:44:52

Dokumentation til forsikringen... hmm er der andre end mig som godt kunne bruge den slags, så man kan få sin bil klassisk eller veteran forsikret med sportpac og brede fælge. Håber der er nogen som vil hjælpe.

cooper 91

Svaret d. 16-02-2006 19:47:02

NEJ NEJ! Du kan ikke forsikre din klassike Mini (klassisk eller veteran) med sportpack og andet geil. Det skal passe til peridoden (60érne og frem til 71) - og der fandtes ikke noget t-hansen lir. Det hedder Gr.2 eller Gr.5 skærme og 6" fælge.

Kenneth

KennethDK

Svaret d. 16-02-2006 22:35:31

Hej
Jeg må give kenneth ret , din mini skal være tids typisk og ikk gejlet .
Forsikringen skal jo også have mindst 2 billeder af bilen og nogen forlanger doko for ombygning ..
Fidde

combi van 64

Svaret d. 16-02-2006 23:01:27

Hej Kenneth

Har du beviser (billeder) af de biler der dengang fandtes som originale med brede skærme, som vil kunne bruges til forsikringen ?

hanne lyng

Svaret d. 16-02-2006 23:10:52

Hej, jeg har lige forsikret en min 65' veteran med skæmforøgere på fotografierne i alm.brand, og jeg har modtaget veteran-forsikringspolicen idag uden anmærkninger. Jeg har ansvar og kasko på, og jeg må køre hele året.

hanne lyng

Svaret d. 17-02-2006 16:48:48

Hej Hanne (og andre...)

Det gik jo fint med din bil kan jeg se - men beviser kan f.eks. være en homologeringsattest (5028 eller andre) - som beskriver hvad der må laves på bilen til motorsport. Der er de brede skærme i Gr. 2 eller Gr. 5 med i papirene. Se billeder her: http://www.cooper-racing.dk/billeder3.htm

Denne side har iøvrigt en masse om "tidstypisk" tuning til Minien : http://mk1-performance-conversions.co.uk/mk1_index.htm

Mvh. Kenneth

KennethDK

Svaret d. 18-02-2006 11:05:00

Tilbage