rat til mini

27-05-2007 21:00:54

hej har en mini fra 88 men har ratstamme i fra en 98´er kan man få et andet rat til sådan en og er der nogle der ved om den deler ratstamme med en anden rover bil

zeemax mini

kommer and på hvem der har lavet rust i den og årgangen har en fra 68 der står det i motorrumet

coopermini

Svaret d. 27-05-2007 23:48:25


Ham der havde den før har nok lavet det, og det er en 850 fra 77

mini850

Svaret d. 28-05-2007 00:03:02


DA DEN ER FRA 77 skulle nummeret stå ca 5 cm fra den vange der er under føresædet og frem efter i anden bukning fra døren i bunden.
tæl to riller ind fra døren og mål 8 cm ud og skrap malingen væk så finder du det nok med mindre pladen har været skiftet så må du hendvende dig til den tidligere ejer og få oplyst hvor nummeret er genhugget. for ikke alle holder sig til hvordan bilen var. så surt sjow

coopermini

Svaret d. 28-05-2007 00:52:27


Og hvis den ikke er under malingen, hvad kan man så gøre ?

mini850

Svaret d. 28-05-2007 11:52:49


Har faktisk lige luret på min egen 78'er.
Der er den præcise plade i bunden skiftet, må man så selv hugge stelnummeret tilbage igen?

brevis

Svaret d. 28-05-2007 12:10:21


Hej!
Prøv at bladre lidt rundt på færdselsstyrelsens hjemmeside. Der står vist nok fremgangsmåden vedrørende " bortkommet" stelnummer :I
Det er vist noget med at fremvise dyret for toldvæsnet for bekræftelse af bilens identitet.
Meeeeen, jeg kan jo huske galt?? ;)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-05-2007 12:31:50


Hej

Dem jeg har hørt om, har henvendt sig i synshallen med bil og tilhørende reg.attest, synsmanden kigger på det og normalt udsteder han så et papir hvorpå der står at man må hugge nyt stelnummer i bilen.

Håber det kan hjælpe dig

Hilsen Jacob

mini

Svaret d. 28-05-2007 21:43:49


hvis stelnummeret er bortkommet er du på skideren. for så skal du finde beviser på at bilen er den reg. atesten tilhøre for at få lov til at genhugge nummeret både af told og skat samt synsmanden.

efter den klaphat der her inde skrev om at han søgte papir på en ældre bil end den han havde for at fuske med stelnummeret. har synshallerne været så strænge med det skide stelnummer. så det er bare på jagt og slibe bilen ned til du finder det eller spørge den tidligere ejer hvor det seeder og om han har haft skiftet bundpladen og glemt at genhugge nummeret.

kan du ikke bevise at bilen er den der fremgår af papirne et det ny afgift.

så held og lykke

coopermini

Svaret d. 28-05-2007 22:11:08


hmm er lidt i sammen kattepine og dog ikke er en 70ér hvor jeg ikke kan finde stelnr i bunden hvor du har beskrevet det skal være, dog er den fra england (ja mener den har altså kørt i england), men derfor bør den vel stadigvæk have nr i bunden!. jeg skal nok bare have en indhugnings-attest?! og så hugge et nyt.

Martin Thang

Svaret d. 28-05-2007 22:17:18


Hej Gregers.

Under nedenstående link kan du finde følgende punkter/overskrifter.

http://www.skat.dk/display.aspx?oID=110565&vID=201410&indhold=1

De fortæller nøjagtig, hvad du må og ikke må, og hvad proceduren er.
Især afsnittet : [I]E.1.3.2 Tæring, slitage og almindelig vedligeholdelse[/I] samt [I]E.1.3.3 Genihugning af stelnummer[/I] er interessant i denne sammenhæng, da jeg formoder, det er rustarbejde der er foretaget. Bemærk at genihugning af stelnummer foregår under [I]synsvirksomhedens[/I] kontrol. Skat kommer først ind i billedet, hvis synshallen ikke kan fastslå, om køretøjets identitet er bevaret jfr. eksemplerne.
Når du har læst på lektien, så kontakt en af de lokale synshaller jfr. tidliger indlæg (Knast). Det er i sidste ende dem der skal afgøre, hvorvidt du skal omkring skat eller ej.
MVH
Bent

bentley

Svaret d. 28-05-2007 22:49:02


jeg har været til syn og omsyn fordi jeg ikke kunne hitte stelnumret. synsfolkene kunne ikke finde det, og vi ledte ellers mange forskellige steder. det endte med at jeg skulle køre hjem og banke et nyt nummer i. dog fik jeg lov til at lave det på en løs plade og svejse den fast i højre side på den kanal hvor sædet boltes fast på. det er blevet godkendt og skrevet ind i bilens papire, så der ikke skulle være problemer i fremtiden.
Men snak med synshallen, de er ikke helt så slemme som alle siger de er.

Staalorm

Svaret d. 28-05-2007 23:45:40


Så fik jeg denne mail direkte fra Færdselsstyrelsen... Og med en gyldig slutseddel burde det kunne lade sig gøre..:

Hej Gregers

Tak for din henvendelse vedr. genindhuggning af stelnummer i en Morris Mascot.
Det er altid et problem når et stelnummer forsvinder eller ødelægges på grund af rustarbejde. Det vil i de fleste tilfælde være nærmest umuligt at finde ud af ejerskabet og bilens historik. Et typeskilt med stelnummer er ikke nok til at identificere et køretøj, da et sådan skilt vil være forholdsvis nemt at fremstille og placere i motorrummet.

For at få lov til at genindhugge et stelnummer, skal du fremskaffe dokumentation for at du er ejeren af bilen. Det er ikke nok med en registreringsattest, en slutseddel eller lig. dok skal fremskaffes.

Du kan muligvis kontakte det firma der har udført rustreparationen. Genindprægningen af et stelnummer skal aftales med synsvirksomheden og der skal foreligge dokumentation for, at der er foretaget genindprægning. Det er synsvirksomheden der skal bedømme den fremviste dokumentations anvendelighed.

Dokumentationen for genindprægning af stelnummer, skal gemmes og følge registreringsattesten.

Venlig hilsen

Jesper Jukic, Ingeniør

Færdselsstyrelsen, Bilteknisk Afd.
Road Safety and Transport Agency
Adelgade 13
DK-1304 København K

mini850

Svaret d. 29-05-2007 14:35:37


Hej Her er svaret der kom fra Færdselsstyrelsen, Bilteknisk Afd......
Det er fabrikken/producenten, der er ansvarlig for placering af stelnummer. Du skal enten rette henvendelse til dem, eller til importøren. Nu er der jo tale om ældre biler der ikke produceres længere. Mine forslag til placeringen kan være, at stelnummeret findes i motorrummet. Prøv at se efter på torpedoen eller ved et af støddæmpertårne.

Hvis det ikke er er der, så se efter endnu engang i højre passasegerside (bunden). Jeg mener der skulle være en forhøjning hvori nummeret er indpræget.

Venlig hilsen

Jesper Jukic, Ingeniør

Færdselsstyrelsen, Bilteknisk Afd.
Road Safety and Transport Agency
Adelgade 13
DK-1304 København K

austin7

Svaret d. 29-05-2007 15:59:58


Hehe .. ham jesper har haft travlt .. det er også ham jeg snakker med .. :-)

mini850

Svaret d. 29-05-2007 16:12:06


Hej

Prøv at kigge ved randen omme ved bagklappen, jeg mener at årg 77` 78` var der nogen af bilerne der fik stelnummeret hugget i den rande
det er da et forsøg vær. :-)

mvh. Mayfair 91

Mayfair 91

Svaret d. 30-05-2007 22:40:52


Der er ikke noget nummer der heller .. Desværre !!! Men har nu slebet gulvet ned i passagersiden, og der gemte sig et nummer - det var åbenbart blevet spartlet ud ... Sådan kan de også være !!! 8D

mini850

Svaret d. 30-05-2007 22:43:49


Undskyld mig, men hvem fanden gider spartle ud på bundpladerne? :D
Så har man sgu godt nok for meget tid :o!
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 31-05-2007 01:27:23


det burde næsten være nemmere at banke bulerne ud, istedet for at spartle lortet ... :-)

mini850

Svaret d. 31-05-2007 11:29:54


Tilbage