Sorte Plader

08-05-2007 18:56:30

Hej.

Hvis en bil er født med sorte nummer plader, er det så muligt at få sådanne på igen den dag i dag. Bilen står i øjeblikket uden plader.
Hvad kræver det for at få sorte plader på en bil?

Mvh Lasse

Lasse

Når du forlænger din koblingsarm, får du ikke den udveksling der skal til for at koble ud. Så du skal ganske enkelt tilbage til den længde som motoren er født med. Ellers passer tingene ikke sammen mere.

Bemærk at der er stor forskel på A+ koblings slavecylinder og længden på armen og på en alm. A-motor.

Anders E

Svaret d. 08-05-2007 19:51:54

hej

justering af kobling på A-motor

1. Tag returfjederen af ved slave cylindren.

2. Træk koblingsarmen helt væk fra motoren så alt slup forsvinder.

3. Skrue den lille justerskrue ud til armen så der er 0,50mm mellem armen og skruen (passer vist med et blad fra en hobbykniv :D hvis man ikke lige har et søgeblad :D ) spænd herefter kontra-møtrikken og sæt returfjederen på igen.

4. Løsen den store kontra møtrik nede hvor armen sider fast på koblingshuset og skrue den anden "stop" møtrik lidt væk fra motoren.

5. Få en person til at trykke 5-10 gange på koblingen og hold nu komblingen nede og spænd "stop" møtriken ind til den røre ved koblingshuset.

7. Slip koblingen og drej "stop" møtriken 1 flade mere ind mod motoren og spænd nu kontra-møtrikken.

færtig.

hvis du har en A+ motor hvor du har sat en gammel koblings arm på, fra en A motor så kan det ikke fungere, ellers skal man vist også skifte svinghjul og kobling før at det kommer til at virke.

Mvh. Mayfair 91

Mayfair 91

Svaret d. 08-05-2007 22:36:08

Det er en a+ motor, men har skiftet kobling, trykplade og bagplade på den. Det hele er taget fra en motor der koblede ud uden problemer. ::) Hva er så problemet nu hvor den ryster så meget???
Tusind tak for hjælpen indtil videre.

Mangler der et punkt 6 ???

Minifyn

Svaret d. 09-05-2007 19:29:52

Er de dele du har sat i også fra en A+ motor?

Jeg tror at hele fejlen ligger i at du har kombineret dele fra en A-motor og en A+-motor med hinanden... :'(

Anders E

Svaret d. 09-05-2007 21:33:07

til Minifyn

om der mangler et punkt 6 så er svaret nej, bare mig der ikke kan tælle :D ;)

mvh Mayfair 91

Mayfair 91

Svaret d. 09-05-2007 23:53:07

Delene er fra en a motor, inkl dækslet.

Minifyn

Svaret d. 10-05-2007 12:37:02

Det var interessant at læse de forskellige indlæg, det får mig til at tro at jeg har de samme problemer som minifyn, uden at være klar over det. Jeg har overtaget bilen med en Metro 1275 A+-motor, men med den almindelige kobling. Jeg har en mistanke om, at den tidligere ejer har fusket med monteringen, da jeg også har ligget og klampet med at forlænge udløserstangen og øge fjederen. Ud over det har jeg den nye "pre-engaged" type starter, med indbygget solenoide. Kombinationen gør, at opstarten lyder som når man taber en spand med møtrikker på en jerntrappe. Starteren fejler ikke noget, svinghjulet er ok, men såvidt jeg kan forstå når jeg læser de engelske beskrivelser på Minispares o.a., er der stor forskel på startkransene på de respektive svinghjul og dermed et problem med gearingen mellem starter og svinghjul. En gennemgang af Haynes Metro-bog gør opmærksom på at Metro'en i begyndelsen var født med den samme koblingsmekanisme, som sad i Mini og Allegro. Senere kom verto-typen til, men hvordan kender man forskel på [I]svinghjulene[/I]? Anders skriver at der også er forskel på slavecylindrene, men hvori består forskellen? Verto-cylinderen er helt anderledes, med en "finne" bagtil.

Bed venlig hilsen
Bent

bentley

Svaret d. 10-05-2007 18:40:02

Hej Jacob (Minifyn)

Jeg kører med mini kobling og dæksel på en A+ motor, og jeg har ingen problemer med at den rusker. Yderlig bruger jeg også den nye type starte og jo den har da en speciel lyd, men det har alle gamle englænder jo :-)

Tror måske at problemet kan ligge i anlægs fladen på svinghjul og trykpladen måske ikke er helt plane, for det burde ikke være kombination af A+ motor og A motor.

Mvh Martin

mini-turbo

Svaret d. 11-05-2007 08:16:36

Det jeg skrev kunne være et problem er når man blander delene fra A og A+ mht den korte og den lange udrykker arm. Der vil alt andet lige blive en anden og kortere udveksling, hvis man monterer den lange arm i stedet for den korte. Det betyder at bilen ikke kobler ordentlig ud og at man derfor kan have store problemer med at skifte gear.

Anders E

Svaret d. 11-05-2007 13:50:01

Tilbage