Motor "dør" under kørsel

07-05-2007 09:36:44

Hej

Da jeg kørte min Mini til Århus i går, havde jeg lidt problemer med motoren. Problemet opstod før i går så tror ikke det var pga. regnvejret.

Problemet opstår oftes når den kører op af en bakke og jeg slipper gassen og begynder at give gas igen. Motoren begynder at hakke i ca. 5-7 sek. og hvis ikke jeg holder gassen dør motoren helt, men når jeg holder gassen hakker mototren og fortsætter efter den angivne tid.

Den gør det også lidt når jeg bare kører ligeud men så kommer det mest i form af små "skud" fra udstødningen (Ikke voldsomt overhovedet).

Motoren har forøvrigt svært ved at stå i tomgang også efter jeg satte tomgangen op, så har på fornemmelsen af det er noget med blandingen at gøre, da jeg mener den står ret lavt i CO2 da vi indstilte den for noget tid siden.

Tror i det kan være problemet eller er der andet jeg hurtigt og nemt kan gøre for at løse/tjekke problemet?

Håber i kan hjælpe mig

/Morten

Søgaard

Øhhhhhhhhh.........der burde være forskel. Van/estate har jo en længere bund. Men det afhænger vist også af, hvilken bremsesystem du har på Minien. 1 kreds-2kreds osv.
Har du kigget på minispares eller Minisport, og set hvad der findes?
Der er samlinger på bremserørene henne ved bagenden på nogle, har jeg set. Ikke min kop te. Men sådan har vi jo vores små særheder :D
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 07-05-2007 19:54:06

Tilbage