Tromlebremser

03-04-2007 13:02:20

Hej.

Den ene bremsecylinder i min forreste højre bremsetromle er utæt. Så er det bare lige hvad denne hedder hos minispares.com eller om det eventuelt kan gøres billige hos en dansk leverandør?

http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34090

Hvad skal skiftes hvis selv justerebolten bag på tromlebremsen sidder rigtig godt fast? eller er der evt. nogen som har et fif til justering af bremserne, da der sikkert er mange som har oplevet at den sidder godt fast..Ved nemlig ikke hvor smart det er at varme den på så tæt på bremserørene.

Bilen er en 1000 fra 1973.

Mvh. Andreas

Andreas

Øhm "host" ! Slemmer dreng, Allpass :D Mon ikke de "papirer" alle er ude at køre.
Der var engang hvor en Cooper S registreringsattest plus mærkepladen fra motorummet blev handlet. Fy da!
Meget kan sikkert lade sig gøre, men via et offentligt tilgængeligt forum?? :I
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 03-04-2007 20:35:49


Synes heller ikke det er så smart. Alle sidder jo og læser med...osse skatte-far! Så lidt omtanke inden man skriver er vel på siin plads....Måske webmaster skulle fjerne både disse indlæg og annoncen på Handelspladsen. Det tror jeg ville være i fleres interesse herinde...!

Anders E

Svaret d. 03-04-2007 20:41:50


ok, point taken :-[

Det er heldigvis ingen skam at erkende sine dumheder.

Webmasteren skal selvfølgelig gøre hvad han finder bedst for siden og menneskerne herinde.

Mvh. Allpass

Allpass

Svaret d. 03-04-2007 20:48:39


Det er længe siden jeg har set mage. !!!
Kære venner man reklamerer ikke i et offentligt forum med, at man laver ulovligheder, endsige opfordrer til det.
Dette er ganske enkelt forbudt.
Brug dog hovedet, når i ytrer jer offentligt, og jeg må tage kraftig afstand for Alpas`s indlæg, som jeg får svært ved at forsvare.
Det ligger nemlig således, at en del formænd for MINIKLUBBER landet over, herunder undertegnede ofte bliver kontaktet af myndighederne når der er tale om identificering af minier i forskellige sammenhænge, og jeg kan ikke med åben pande forsvare eller hjælpe en minikamerart, når jeg blive konfronteret med, at visse i minikredse handler med papirer med det formål, at ændre på en given bils idenitet.
Stop omgående disse uhyrligheder som sætter minifolket i dårligt lys, og husk at en del myndighedspersoner også ser Minispeed, ikke for at snage, men en del er simpelt hen også intereseret i gamle biler, herunder også minier.

Har du minier i blodet, så brug hovedet.

Knast

knast

Svaret d. 03-04-2007 21:50:24


hejsa alle der nu sidder og får ondt i en hvis del over dette bør først se efter i egne rækker tror jeg nok , så slap nu af og ja mikkel har lavet en fejl , men altså det er jo så heller ikke værre

jesper71

Svaret d. 05-04-2007 16:16:45


hørt.

combi van 64

Svaret d. 06-04-2007 10:01:26


Hej allesammen

Jeg har fået administrator rettighederne til dette forum da BECKAMP ikke har så meget tid til forummet.

Men med disse kan jeg ikke slette en handelsannonce, desværre.

Mvh
Morten

Søgaard

Svaret d. 06-04-2007 10:50:54


Hej Allpass!
For det ikke skal blive sure opstød det hele :-(! Inklusiv indlæg fra undertegnede, hvad så som om vi vender den en gang rundt på fadet ;), og tager det fra dydens smalle sti. Nu du har store planer med Minien, dyre stumper i kassevis og den slags, hvad så med at bygge den om til en Cooper S? Kunne den ikke bygges om til en MKIII ?
Du kunne jo prøve at tæske told og skats hjemmesider gennem. Måske ligefrem gribe knoglen og ringe relevante steder hen. Så kommer det hele til at følge "bogen". Prisen for sådan en herlighed? Aner det ikke! Klogere indlæg ønskes :D
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 06-04-2007 14:39:13


Hej Jelshøj!

Oprindeligt var planen at jeg ville lave en mini med skørtesæt, højretank, 1275 motor, 7*13 fælge osv...
Men jeg fik injiceret en dosis benzin i blodet og ofrede skørtesættet, fælgene, tanken og nogle andre dyre planer for at kunne få råd til en 1380 motor.
Ideen om at lave en kraftig mini med et lidt skrabet rallylook voksede, men den var også lidt dyrere. Det var derfor jeg skulle prøve at finde nogle steder jeg kunne spare, og tænkte at en besparelse på 6000 ved at finde en anden registreringsattest med 1275 motor måske var et sted at starte (min er en 850 på papiret).
Jeg har nu indkøbt alle de dyre dele, og mangler kun nogle småting som jeg glemte at bestille i første omgang, så linjen er på en måde lagt for minien, mht. dens motor, udseende, accessoriniveau (eller mangel derpå :-) ) osv.
Jeg må simpelthen prøve at finde nogle andre steder at spare, men jeg har det lidt dårligt med at skulle til at sælge ud på nogle områder, da minien efter min mening jo så kommer til at "halte" på nogle områder... Jeg har allerede fået en aftale om sandblæsning, zinkbehandling og lakering i hus til meget billige penge hos nogle forskellige gode venner så det er udnyttet...
Men! hvis i har nogle gode sparetips så læg nogle linjer!

Mvh. Allpass

Allpass

Svaret d. 07-04-2007 07:57:59


Uha! Det lyder alligevel som et projekt, der ender med et tal med mange nuller i enden ;) Og sparetips, næsten før man går igang? Arbejdskraft er jo ikke billig, så jo mere man selv laver, jo bedre. Men så bliver kvaliteten jo også derefter! Men det l**t man selv laver, slipper man for at brokke sig over andre steder end i spejlet derhjemme :-(!
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 07-04-2007 10:23:12


Det med arbejdskraften klarer jeg i stor grad selv. Så den livlinje er brugt. Men du har ret; hvis jeg klokker i det, så er der ikke andre at give skylden... Desværre :'( :D
Men men men... Det går jo nok alt sammen! Det eneste jeg virkelig mangler er tid! Alt min fritid går til arbejde for tiden... Men hvis man ikke tjener penge, får man vel heller aldrig lov til at bruge dem... Det var der vist en klog man der sagde for lang tid siden!

Mvh. Allpass

Allpass

Svaret d. 07-04-2007 18:10:05


Det er simpelthen bare for dumt at skrive sådan en annonce på en offentlig tilgængelig hjemmeside....

Det gider jeg på ingen måde være en del af og tager derfor skarpt afstand fra sådanne stupide handlinger og indlæg.

Hvis du skal lave dokumentfalskeri så gør det for egen regning og uden at drage alle minifolkene på minispeed med ind i det.

århus mini

århusmini

Svaret d. 08-04-2007 23:09:13


Tilbage