Mini MK4 - faldgrupper

19-03-2007 10:18:30

Hej Forum, jeg skal i aften ud og kigge på en Mini MK4 1000, jeg har læst en del på forummet om faldgrupper på dem, men jeg mangler liige det sidste.

Jeg frygter mest rusten, det mekaniske er jeg ikke voldsomt bange for - jeg har skruet i biler i 10+ år, men jeg har aldrig lavet rust før.

Bilen har holdt stille i over et år, så bremser, dæk osv. skal nok skiftes ud. Så vidt jeg kan læse mig til er det bagbro, samlinger (også under pyntelisterne), ventre inderskærm og vognbund ved fusserne :)

Kører en MK4 stadig med tromler? Kører den stadig med enkelt SU karuburator, er det fælles for alle modellerne at de har det store runde speedoemeter, eller havde cooperne anderledes instrumenter?
Hvor er pladedele og mekaniske dele billigst?

Det var alle de fornuftige spørgsmål, så kommer spørgsmålene til drømmene.. Er der nogle der har erfaringer med at udstyre den med MegaSquirt? Hvordan skal man løse problematikken med dyserne, når nu den kører med siamesiske porte? Kan det betale sig at bygge MegaSquirt på den (planen var ms+hjemmekrøllede spjældhuse). Den står på 10" alufælge, kan der være 13" fælge på den uden at ændre i skærmen (bortset fra bredere skærmkanter).

Efter jeg så knast's Mini blæse den af på Roskilde dyrskueplads i lørdags har jeg igen fået blod på tanden med de gamle minier :) Der var dævlme skud i den lille røde..

PeterPeter

Svaret d.


Tilbage