bumpsteer

09-03-2007 07:41:52

Hej til dig der ringede i går.

Jeg havvde ikke ret meget tid, og du må undskylde jeg måaske var lidt kort for hovedet, og ikke fik noteret dit telefonnummer men jeg var til eksamen i handelsjura, i forbindelse med opgradering af min uddannelse, men her er svaret.

Ovennævnte ord er dækkende for det fænomen, der opstår når en mini accelererer, eller bremser.

Du skal regne med at kraftkilden for overførsel af motorkraften ril dine hjul, går via dine foraksler, og disse er ikke lige lange, så derfor ændrer din caster/campervinkel sig uens under acceleration, og dette giver nogle helt specielle oplevelser4, specielt hvis man Mman kan ved at lave forskellige justeringer finde en løsning der er til at leve med, men aldrig helt optimalt, så man må tage højde for dette når man kører, og afpasse kørslen efter dette.
Mest vigtigt for sportskørsel.

Forestil dig en robåd med en 3 meter lang åre i styrbord side, og en 6 meter lang åre i bagbord side, og du sidder i midten !!
Når du så tager et tag, vil du opleve samme fænomen.

Håber du blev klogere, og kan bruge svaret.
Vil du prøve det i praksis, så har Hedelends Miniklub køre/licenskursus på dyrskuepladsen i Roskilde, lørdag 17 marts Kl.09.00

Vel mødt

Knast

knast

Svaret d.

Tilbage