Strøm og varme

26-01-2006 18:03:31

hej alle sammen!

Jeg har flere ting på hjerte så jeg stiller alle spørgsmål i denne tråd!

Min "nye" Mascot er monteret med std. 36 amp generator, med denne skal jeg bare tænde for lyset så går bilen ned i omdrejninger :-( da jeg har planlagt og sætte lidt forstærker osv. i vil jeg da gerne have lidt mere strøm! Kan der fås større generatore som passer lige på? ham jeg købte den af snakkede om at man kunne få en der var kraftigere...

Og så! mine to forrige Mascoter varmede dejligt med men min nye synes jeg er noget sløv! kan det virkelig passe? hvordan er i andres erfaring med varme i jeres Mini?

emil.m.p

Hej Emil
Fordi din omdrejninger falder, laver den strøm aligevel.
Du kan få 45-55-70 amp. til din bil. Afhænger af din bil årgang !.

Varmen kan skyldes flere ting. f.eks termostaten. eller din åben/lukke ventil ikke åbner helt. ( hvis du har sådan )
Termostaten findes i 3 str. standart 82/88. varm 74. kold 88 g.
Mini Hilsen Paw

wap

Svaret d. 27-01-2006 07:07:45


Hej Paw!

Det er en 78 med en 1000 motor!? Kan jeg så få en 70 amp?!

Den bliver kun Normal varm så der burde vel ikke være noget problem? men kørte lidt i den idag og den varmede lidt bedre..

emil.m.p

Svaret d. 27-01-2006 19:18:20


Hej Emil
alt kan lade sig gøre ?.
du bliver nok nød til at nøjes med 45 amp, og det er også meget fint.
En 70 amp er voldsom en, og bruges kun hvis man har MEGET X- tra udstyr på, som mange lygter+ stort anlæg,
og en masse andet gejl.
Men er det ikke nok med en 45 amp, kan du selvfølgelig fixe en 70 amp på.( alt kan lade sig gøre :-) )

Hvis du lige prøver at tjekke den lille åben/ lukke ventil der sider på dit topstykke, om den åbner helt.
Den kan godt drille. træk den helt tilbage med fingerne og se om du kan flytte den lidt mere. f For at være
sikker på at den er 100 % åben.
MINI HILSEN Paw

wap

Svaret d. 29-01-2006 00:20:31


Hej
Det med varmen kan også skyldes et stoppet varmeapparat der enten er fuld af skidt eller irret helt til indeni , det kan anbefales at sætte et i fra en mini fra sidst i 80erne eller senere der er noget mere varme i dem ..
Fidde

combi van 64

Svaret d. 29-01-2006 09:08:25


Jeg ligger lige et spørgsmål ind i den tråd her også..
For er det muligt "bare" at skifte varmeapperat, til en nyere model? Da det er en van jeg har, er den med det helt gamle varmeapperat.. Og det er der sgu ikke meget fart på, eller varme for den sags skyld!
Nu vil jeg jo gerne holde bilen som den er, så er det muligt at rense det, uden at det skal ud af bilen, og den skal tømmes for vand?

Mvh. Jens-Ole

Jens-Ole

Svaret d. 29-01-2006 10:55:30


hvis jeg kender mig selv ret komme der nok MEGET anlæg i den... men den tid den sorg..
jeg tænkte osse lidt på den mulighed at varme apparatet var tilstoppet, men har nogle andre liggende jeg jo kan prøve med så hvis jeg synes at det bliver et stort problem..

Ang. det med at pille det ud, jeg synes ikke at det er den store opgave og da slet ikke på en van! og skifte det skulle være lige til.. er det ikke kun med fire skruer eller sådan et sidder fast? (Jeg har nemlig selv pillet et ud af min van med der synes jeg det varmede fint!)

emil.m.p

Svaret d. 29-01-2006 12:03:35


Tilbage