Forbudt for børn

07-02-2007 18:58:31

Hej Banditter

Så er der kommet billeder fra vinter festen i GMC :D 8D

Mvh Jens Viking Jensen

jensen

hej

orginale dele passer!!
uorginale passer ad h til alt efter hvilket mærke det er

hvis det var mig der skulle igang med en bil ville jeg købe de orginale dele både for at spare bøvlet med de uorginale dele men også fordi resultatet bliver jo derefter :-)

hvis det er en bil der [I]bare[/I] skal laves hvilket jeg ikke er så meget med på :'( , så køb de store synlige dele i orginale plader så som frondten og de ikke så synlige dele i uorginal som bund og paneler og hvad dertil høre.

Mvh. Mayfair 91

Mayfair 91

Svaret d. 08-02-2007 12:19:48

Hej Bamse
Efter en del års pladearbejde kan jeg kun tilslutte mig, at hvis det skal være pænt, så er der klar forskel på uoriginale pladedele og dem fra M-mashine eller Heritage. Kan du finde gamle Domi dele eller Rover, så er det også godt. Hvorfor ?, pasformen er langt bedre, for ikke at sige perfekt og tit er der snydt med pladetykkelsen hos de uoriginale.
Det kan være en meget dårlig løsning at købe feks et repstykke til bunden og bruge lang tid på at passe det til og svejse det fast, hvis det ikke holder en pæn årrække.
Det er særligt bundstykker og forskærme der er tossede, men dørsider kan også være meget ringe !!!!
Min anbefaling er at du skal se delene inden du køber, hvis det er uoriginalt, mens du roligt kan købe den "ægte" vare.
Hilsen
Henrik

Hjorths

Svaret d. 08-02-2007 19:57:27

Hej Bamse
Efter en del års pladearbejde kan jeg kun tilslutte mig, at hvis det skal være pænt, så er der klar forskel på uoriginale pladedele og dem fra M-mashine eller Heritage. Kan du finde gamle Domi dele eller Rover, så er det også godt. Hvorfor ?, pasformen er langt bedre, for ikke at sige perfekt og tit er der snydt med pladetykkelsen hos de uoriginale.
Det kan være en meget dårlig løsning at købe feks et repstykke til bunden og bruge lang tid på at passe det til og svejse det fast, hvis det ikke holder en pæn årrække.
Det er særligt bundstykker og forskærme der er tossede, men dørsider kan også være meget ringe !!!!
Min anbefaling er at du skal se delene inden du køber, hvis det er uoriginalt, mens du roligt kan købe den "ægte" vare.
Hilsen
Henrik

Hjorths

Svaret d. 08-02-2007 19:57:33

Jeg har været i samme situation som dig, og undersøgte prisnivauet ved forhandlerne, jeg har i denne uge modtaget flg. uoriginale dele fra minispares: 2 dørsider, 2 dørbunde, 2 trekanter, 2 skærme, rep stykker under vinduer, 2 dørtrin og en front samlet pris incl levering 3500 kr.
Jeg ringede til en dansk mini leverandør, han mente at en front kostede mellem 1500 og 2500 kr(prisen steg voldsomt lige for tiden mente han), den kostede 400 ved minispares.
Nu har jeg ikke været ved at montere delene endnu, det sker over den nærmeste tid, men jeg har bestemt ikke råd til at købe de dele som bliver solgt her i landet.

Jeg stillede det samme spørgsmål som du har stillet her på nogle britiske fora, de var ikke bekymret for at bruge uoriginale dele.

Det kan godt være at jeg græder snot om en måned hvis mine dele ikke passer, men i mit tilfælde er det uoriginale dele eller ingen mini.
MVH
Bo Jacobsen

Mr. Jacobsen

Svaret d. 09-02-2007 00:41:14

Tilbage