mini Vtec.!!!

21-01-2006 22:04:26

Her er lige en lille Mini med en 1,8L 190 hk. honda motor
Den Rykker da lidt fremad !!!

motorhttp://video.google.com/videoplay?docid=-2224829941426510324&q=mini

Clubman GT

Hvad tænker folk dog på.... Stakkels bil...

emil.m.p

Svaret d. 22-01-2006 09:24:35


Milde kineser...! Der er sgu spark i den vogn.

Prøv at forestil jer at rulle til syn med i den bil?!?!De ville sgu ikke engangsige noget, bare lige så stille hive en spændtrøje frem, og så dirkete på den lukkede afdeling!


Mvh. Jens-Ole

Jens-Ole

Svaret d. 22-01-2006 10:15:06


Det ville nu være lidt mere spændende at se en ægte KAD 16V mini - den smider også omkring de 190HK

longman

Svaret d. 22-01-2006 10:48:33


Det kan du have absolut ret i..

Kørte der ikke en gul Mini rundt her i Danmark på et tidspunkt, med en KAD 16V motor?

Jens-Ole

Svaret d. 22-01-2006 10:57:20


jo der var eller er en 1380 med kad 16v men den er orange og tilhøre en der hedder glen den er forøvrigt totalt genmmenført. den har ca 150 hk. og den virker ;-)

emaljevan

Svaret d. 22-01-2006 13:04:03


Hey, til dem der er interesseret er her 2 billeder af min mini

http://users.cybercity.dk/~dsl258367/pic%206.htm

http://users.cybercity.dk/~dsl258367/pic%209.htm

Ian

Svaret d. 22-01-2006 23:29:22


Ian, hvad er der nu galt med en solid A serie? ;-)

emil.m.p

Svaret d. 23-01-2006 09:43:08


Den er også god nok. men alle ved at de ikke holder længe hvis de skal levere mange HK. På denne her måde har jeg lige i underkanten af 200 holdbare heste, og det er samtidig med at den kan køre perfekt i byen på grund af de variable knaster og så er der en 5 trins gearkasse med. Og den jeg laver her er uden at forlænge fronten overhovedet og med alt det originale styretøj og hjulophæng samt rigtig indpresning og 10" hjul. alt styre geomatri er som standart, men incl lige lange trækaksler så den ikke trækker ved hårde accelerationer. og så vejer motoren incl. gearkasse kun 25 kilo mere end den originale.

Ian

Svaret d. 23-01-2006 12:12:40


Ian hvordan kan du lægge den i uden at ændre mere på den? og kan man overhovedet syne sådan en?!
Har nemlig selv leget lidt med tanken, har set en Mini hvor de lagde en diesel motor i.. SÅdan en lille 1,7 diesel motor kunne være god :-)

emil.m.p

Svaret d. 23-01-2006 13:24:23


Den kan kun lige præcis være der og kun, men det kræver meget arbejde, meget tid og en del dyre stumper. Til dato er der hvis heller ikke en der har gjort det uden at udvide motorrummet ind i kabinen eller uden at forlænge fronten. men du skal blive bedre indformeret når jeg er blevet helt færdig, indtil da holder jeg det lidt skjult. og syn tror jeg også jeg har rimelig styr på, og det involvere ikke fusk.

Ian

Svaret d. 23-01-2006 21:12:43


Man kan faktisk købe et kit i England til en lignende konvertering. Jeg tror næsten også de bruger Honda motoren. Der er det heller ikke nødventigt at forlænge fronten dertil. Det koster bare også kassen og en masse tid og tilskæring. Andre kit kræver en forlængning på ca 10 cm af skærmene men jeg mener det er dem til Calibra motoren om det er med eller uden turbo kan jeg sku ikke lige huske.
Laver du det hele selv Ian eller har du købe en forbro til formålet? hvordan fan' har du tænkt di ag få den gennem syn uden at blive slæbt ud bag ved og blive skudt på stedet. Det glæder jeg mig til at høre om.

MVH

Uffe

mini 30Th

Svaret d. 23-01-2006 23:22:07


Man kan jo aldrig vide med sikkerhed hvad der sker til syn. men jeg satser på det går. Hvis man køber det kit i england skal man som minimum have en aftagelig front. og det tror jeg helt sikkert ikke der bliver synet, og jeg tror heller ikke det gavner bilens vridnings stabilitet ret meget. Ja jeg laver hele broen selv, det enste der er fjernet på min er inderskærmene, det tror jeg ikke der er en løsning på, der er motoren simpelthen for bred. Men det skulle der være kompenseret for med broens udformning. Det vil jo alt sammen vise sig :-) (man kan jo ikke regne sig frem til alt)

Ian

Svaret d. 24-01-2006 02:43:24


Hej Ian.

Jeg vil råde dig til at undersøge lidt nærmere om det overhovedet er mulig at få sådan en bil på gaden i DK,
og hvad de evt. vil koste.
Jeg er desværre bange for at du bliver skuffet.

Links til Vtec ombygning:
http://minimikebc.tripod.com/
http://minimikebc.tripod.com/VTEC/VTEC1.html

ursus

Svaret d. 24-01-2006 10:16:37


Nye EU regler burde gøre det muligt.

Ian

Svaret d. 24-01-2006 12:06:37


Hey Ian

Cool projekt..

Men hvad er det for nogle nye EU regler, og vedrørende hvad..?? Og ikke mindst fra hvornår...?? Vil du køre den syd for grænsen og få TUV på den..??

Mvh Flemming

Subhuman

Svaret d. 24-01-2006 15:26:39


Pletskud, biler som er synet i et EU land skal godkendes herhjemme. Så kan synsfolkene ikke gøre så meget. Så længe den overholder de tyske regler, burde det gå. Og de er lidt mindre strænge end vores.

Ian

Svaret d. 24-01-2006 15:59:33


Så er det bare om der er nogen der kan finde ud af den skal koste i afgift...
Det er som regel her folk "knækker nakken" på sådan et projekt. Det kan blive en dyr affære, men mest af alt kan det komme til at tage rigtig lang tid før de finder et beløb.

Men god vind, og jeg håber sgu at det lykkes!

Jens-Ole

Svaret d. 24-01-2006 23:00:31


Hvorfor ikke bare købe sin mini vtec færdiglavet eller måske købe ombygningsdelene og lave den selv???? :-)

http://www.gomini.com/fs/vtec/vtec.htm

Nicolai_Dam

Svaret d. 25-01-2006 15:58:06


Grunden til jeg ville lave min selv var fordi at jeg ikke synes nogen af dem man kan købe er noget værd, der er ikke en af dem der er gennemført, enten skal man skære det halve af bilen i stykker eller også skal man køre rundt med styretøj fra en helt anden bil, som regel begge dele. Og oven i det synes jeg ikke der er nogen bro der ser godt ud når man kigger på den. de ligner noget der er lavet i restjern. Det er også sjovt selv at bygge. Så skal man virkelig have hjernen i gang, ikke nok med den skal være der, trækaksler osv. skal være præcis der hvor de var med den org. motor i.

men det er jo kun en mand mening:-)

Ian

Svaret d. 25-01-2006 20:57:20


Tilbage