Motorstop!

22-01-2007 10:41:04

Hej folks så blev det mandag i den grad!!. kom kørende i min metro på motor vejen ca 100 km/t. Uden varsel sætter motoren ud, ikke noget med at hakke eller noget, den død bare! det skal bemærkes at efterfølgende lyser indikatorlampen til batteriet ikke når jeg slår tænding til. Men de elektriske apparater fungere, så jeg går ud fra det er noget med strømmen?!.. har i nogen gæt hvor fejlen kan ligge?
venligst Martin

Martin Thang

Hey

Der er mange engelske firmaer der laver 4-6 stemplede, men i england er de lidt mindre begrænset af myndighederne, der skal det ikke have godkendelser (mig bekendt)..

Men den tyske importør af KAD, har fået TÜV på ventilerede 7.9" 4 stemplede..

http://minimotorsport.de/etk_detail.asp?MOD=MIN&Artikelnummer=KAD1013294

Håber det kan bruges :)

mvh. Jes Peter

JP

Svaret d. 22-01-2007 15:53:47


du kan sætte alle type godkendte bremser på som er godkendt til din bil uden nogen problemer. det vil sige sig at, er der en mini der er godkendt med de bremser fra fabrikken. dem du vil have på kan du gøre det uden problemer. monter du bremser fra andre biler og bremser fra andre fabrikater end den produsenten at bilmærket har lavet skal der være en TÜV godkendelse på bremserne på lige din bil. og så er det ikke sikkert at den pågælende sysnmand skønder det er godt nok kan din bil blive kasseret af lige vel.

lav et godt stykke arbejde og tag TÜV med plajer det ikke være problemer.

coopermini

Svaret d. 23-01-2007 09:47:19


nu bliver jeg nok vansklig.....kan dette gøres billigere??????

zeemax mini

Svaret d. 24-01-2007 14:54:38


du kan købe et brugt cooper bremser for ca 3000.-

coopermini

Svaret d. 24-01-2007 16:05:20


er cooper bremser også ventilerede skiver og bremser de bedre end de skivebremser jeg har på nu????

zeemax mini

Svaret d. 27-01-2007 13:29:59


Der er problemer nok med bare at få godkendt originale skivebremser, så hvis du skal ha uoriginale TÜV godkendte calibere eller ej - så ville jeg nok vente med at sætte dem på til efter syn.
Du har i virkeligheden ikke brug for ventilerede bremser til alm gadekørsel - så skal du i hvert tilfælde køre meget hårdt og bruge bremsen ret meget.
Køb dig et sæt originale bremser, de er skabt til bilen og bremser udemærket :-)

longman

Svaret d. 27-01-2007 19:20:47


Problemet med godkendelse af skivebremsere er altså ikke større end som så... Jeg ved der er et dokument skrevet og stemplet af DOMI hvor de siger at de ikke har nogen indevendelser ved montering af skivebremsere på minierne.

Da DOMI er importøren og forhandler af bilerne er den skid slået... Dokumentet skal bare med til syn og så skal godkendelsen skrives i reg.attesten. (Hvis importør eller forhandler godkender ombygningen svarer det til en slags typegodkendelse)

Jeg har desværre ikke været til syn med min endnu så har ikke selv prøvet det - men efter syns regler burde alle kravene for dokumentation være opfyldt så vidt jeg har forstået!!!!

BuggyBoy

Svaret d. 27-01-2007 21:22:05


Du har i princippet helt ret, med hensyn til de originale bremser - problemet er bare at nogle syns mænd, mener at det er konstruktive ændringer og at der derfor skal betales afgift heraf, andre godkender bremserne uden problemer ::)

longman

Svaret d. 28-01-2007 08:31:51


hej
Buggy Boy
hved du hvor man kan få dokumentet.
en adres måske.
hilsen Lars.

den lille

Svaret d. 28-01-2007 09:47:55


Longman: Synsmænd skal kun syne - de skal ikke blande sig i afgiftsspørgsmål. Det er told og skat der står for det, og det er en helt anden institution... Så de skal bare blande sig uden om...

Jeg ser om jeg kan finde ud af at lægge dokumentet på nettet... men bliver ikke lige nu. Jeg skal nok huske det...

BuggyBoy

Svaret d. 28-01-2007 11:45:22


Rigtigt det ved vi alle, men det er synsmændene som bestemmer om din bil skal en tur over told og skat - og det er der en del som synes - har selv måtte betale 6500- for at få en bil synet m. skiver og det selv om jeg brokkede mig :-)

longman

Svaret d. 28-01-2007 12:44:34


Så finder man et andet sted at få den synet... og får skrevet det i papirerne der... det koster kun for et omsyn så...

BuggyBoy

Svaret d. 28-01-2007 12:53:16


Se under det nye emne jeg har lavet "Dokumentationer":

Dokumentation på skivebremsere:
Download link: http://www.wikiupload.com/download_page.php?id=64982
File review: http://www.wikiupload.com/comment.php?id=64982

Håber det kan hjælpe jer...

BuggyBoy

Svaret d. 28-01-2007 13:18:48


Hvis det er den håndskrevne seddel der er scannet fra en mekaniker i Kalundborg, fra dengang hvor telefonnumrene begyndte med (03), så tror jeg sq ik den holder i en synshal.

Jeg har tidligere prøvet at forespørge på hvilke relevante dokumenter der skulle medbringes, og det var originale DOMI papirer, som klart fortalte, HVILKE DOMI-partnumre der var anvendt for ombygningen. Det var alt lige fra hovedbremsecylinder, til numrene på skiver, kalibre m.v. og ændringer på overlast ventil på bagrammen.

Jeg tror ikke de er så kritiske idag, som de var for 15-20 år siden, men alligevel....

En seddel som den dit link refererer til kunne enhver jo selv lave derhjemme.

Mvh

Anders E

Anders E

Svaret d. 28-01-2007 14:11:04


Som Anders påpeger, så er nogle synsmænd knapt så krakilske i dag og de ved jo godt at nyere mini'er alle kører med skiver fra fødslen.
Problemet er at det danske afgiftsystem som pålægger afgifter på alle mulige og umulige ting og sager som er ud over standart udgaven. Om det så forbedre sikkerheden er man helt ligeglade med.
Der er ikke noget problem i at dokumente at en mini må køre med originale skivebremser.
Problemet er at der er synsmænd som er meget tro mod afgiftsystemet ::)

longman

Svaret d. 28-01-2007 14:21:29


Det er lige meget hvor gammel godkendelsen er så længe det er en godkendelse!!! Da dokumentet er underskrevet og stemplet af en autoriseret morrisforhandler er det nok! Der er ikke noget at rafle om...

Og hvis man laver sådan en selv ryger man i brummen for dokumentforfalskning og det er sgu ikke for børn...

Så de skal altså godtage det til syn selv om det er gammelt og skrevet i hånden. Så længe den er underskrevet og stemplet af en autoriseret...

BuggyBoy

Svaret d. 28-01-2007 14:37:35


BuggyBoy:

Du har åbenbart ikke læst alt hvad jeg skrev. Jeg skrev endvidere at JEG havde fået oplyst, at de ønskede at se et stykke papir fra DOMI HVILKE originale partnumre de påmonterede dele skulle have og OM de så også var blevet sat på bilen. Det står der intet om på det stykke papir som dit link refererer til.

Mvh

Anders E

Anders E

Svaret d. 28-01-2007 19:21:51


Det er formodentligt lavet om idag - men det er helt rigtigt at man krævede dokumentation fra DOMI (som ikke eksisterer idag) og denne dokumentation indeholdt [B]en beskrivelse af alle dele med reservedels numre, helt ned til den mindste spændeskive[/B] :-)

longman

Svaret d. 28-01-2007 20:10:09


Tilbage