30-12-2006 16:35:42
jeg har købt håndbogen men kan ikke finde ud af hvilken side der står hvordan man instiller ventilerne
hvis du ikke har termostat i er bilen bar længere om at blive varm har du tunet din motor og det tyder på din propel vender forkert
coopermini
Svaret d. 30-12-2006 19:03:17
hvis der er en der kender et link hvor man kan se et billed på hvordan den skal vendet ville det være dejligt
kimsmukke
Svaret d. 03-01-2007 18:16:45
hej
prøv at søge i forumet under køler eller propel der vil du kunne finde ud af hvordan din blæser skal sidde.
det skulle vel ikke være sådan at du har givet bilen undervogns-behandling for nyligt???
Mvh. Mayfair 91
Mayfair 91
Svaret d. 03-01-2007 23:17:46
hej.
Jeg havde samme problem, som opstod da jeg skiftede udstødningsmanifold. jeg havde brugt et for lille mellemrør, hvilket resulterede i at udstødningsgasserne blev skudt tilbage mod motoren og derfor "holdt på varmen".
Som Mayfair også skriver, så har de værksteder der undervogsbeskytter en meget "triggerhappy" pegefinger, da de somregel overser de aflange huller i motorrummet ud til skærmkassen. De sprøjter direkte igennem disse huller, og derved direkte ind på din køler. dette resulterer i at luften fra din propel ikke længere kan afkøle køleelementerne. jeg har selv prøvet det, og jeg kan love for at de fik lov til at rense den!
det kan også, som du selv foreslår, være din termostat. den sidder placeret på dit topstykke, under alu-studsen som fører vandet tilbage i din køler. du kan checke om denne åbner ordentlig op for vandet, ved at tage den ud og koge den i en gryde dit køkken! her kan du så se om den åbner ordentlig op, når vandet så småt begynder at koge, check vandets temperatur med et termometer. (ret mig hvis jeg tager helt fejl, men skal den ikke åbne lidt før 80 grader celsius?).
Mvh. Allpass
Allpass
Svaret d. 04-01-2007 12:14:32