Import af mini.

30-12-2006 08:16:09

Hej

Da jeg nu er blevet den lykkelige ejer af en mini 850 fra 77. kunne jeg godt bruge en import bil til reservedele, er der nogen der evt. har en til at stå eller kender nogen som impoter dem, er jeg meget interseret i at høre om det. Og er der evt. nogle der ved om diverse plade dele fra ældre miniér også passer på min da jeg kan se i tyskland er prisen væsentlig billigere på en fra 80érne end 70érne.
På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Ashpot

Ashpot

Det kommer jo virkelig an på standen/typen/alderen. Hvad er det for en ?

miniac

Svaret d. 30-12-2006 11:03:58


Hej Buggyboy

Den nemmeste måde at genkende de forskellige 1275 motorer fra hinanden på er blandt andet ved at kigge på beslaget til generatoren. På en alm 1275 er det ca 6-7 cm bredt, hvor det på en nyere A+ motor er ca 2 cm bredt.
Desuden har en A+ nogle forstærkninger i støbningen på blokken. Det er at foretrække at få fat i en A+ motor.
Kig også på gearkassen hvilken gearing den har. Det skulle gerne kunne ses på en lille folieetiket, som er pålimet bag på huset hvor drivakslerne kommer ud. En 1275 motor kan godt stamme fra en anden bil en Minien, hvor hjul-diameteren er større. Lægges motoren i en Mini, vil du få en bil med mange omdrejninger på motoren og et hurtigt optræk. Det skal dog ikke være gearingen der afskrækker dig fra at købe motoren, hvis tilbuddet ellers er ok. Gearingen kan jo ændres, men kræver delvis adskillelse af motoren.

Mht pris... -Jeg har selv lige købt en 1275 A+ motor der har kørt 78.000 km og som kan køre på blyfri benzin. (Dette er et spørgsmål om hvilken type ventiler og ventilsæder der er i topstykket)
Den gav jeg 3800,- for. Men det er jo et individuelt spørgsmål om hvor meget man synes man vil ofre på en motor eller hvor meget man er parat til selv at sætte i stand.

Mvh
Anders E

Anders E

Svaret d. 30-12-2006 12:25:26


Hey Anders.
Det var noget i stil med den du har købt jeg er på jagt efter. Så er det meningen at jeg vil skille den ad og ændre knast, toppe, karburator osv så jeg endeligt gerne skal ligge på knap 100 hk. Men det er et projekt uden tidsgrænser så indtil videre ser jeg mig bare om for ikke at købe katten i sækken.
Det er rart at finde ud af hvilket prisleje sådan en motor ligger i som jeg kan bruge som donormotor hvis man kan sige det sådan...

Der er også nogen der snakker om forskellige "stage et eller andet" kit der giver flere hk men jeg har ikke fundet nogen oversigt over hvad de forskellige kit giver af forventet hk.

Men 100hk på hjulene er i hvertfald mit mål og det tror jeg ikke er urealistisk. Og så burde den heller ikke være så presset så ikke jeg kan køre med den til hverdag forhåbentlig...

BuggyBoy

Svaret d. 30-12-2006 20:50:41


........Der er også nogen der snakker om forskellige "stage et eller andet" kit der giver flere hk men jeg har ikke fundet nogen oversigt over hvad de forskellige kit giver af forventet hk. :
http://www.minisport.com/classic-mini-shop/products/tuning-kits-products.html

Skulle forhåbentlig give dig svar på det spørgsmål :-)

Men det hjælper dig kun hvis du kender den oprindelige effekt :
http://www.miniresource.com/performance.php

Held og lykke med projektet.

miniac

Svaret d. 30-12-2006 22:09:53


Hej.

100 HK på hjulene, der er en hel del, så mener du ikke bare en 100 HK motor?
jeg kan give dig et fingerpraj, ang pris, for der koster ca, 1000.- Kr pr, ekstra HK ud over standardversionen.
Jeg har endnu ikke hørt om en 1275 med 100 HK på hjulene, og jeg har da hørt en del.
De motorer der er nævnt i de engelske magasiner, har IKKE de HK som de praler af i annoncerne.
jeg har afprøvet 2 stk i bænk, og den ene blev købt som 105 HK. Den havde 91 !!
Den anden var en 1380, log den kunne lige snige sig op på 98 HK, så tag de køligt, og tænk jer om inden i farer ud i et eller andet vanvidsprojekt om forventning om mange HK, for virkeligheden er lidt anderledes.

Knast

knast

Svaret d. 31-12-2006 11:19:48


At købe en motor er tit et spørgsmål om tillid til sælgeren. Mange motorer har ifølge sælger ikke kørt ret meget, men når de bliver skildt ad så er det anderledes. Det er dårlig økonomi at købe en meget slidt motor, hvor mange sliddele som stempler, lejer, oliepumpe, knastaksel, etc. skal skiftes....
Du kan hurtigt bruge yderligere 10.000,- kr. på en nedslidt motor, som skal bores, selv om du laver det hele selv....
Du skal derfor overveje om den motor du køber virkelig kun har kørt de km. som bliver oplyst. En motor som har kørt få km. kan være god økonomi i det lange løb.
Med venlig hilsen

Henrik :-)

Hjorths

Svaret d. 06-01-2007 22:08:05


Tilbage