Lyddæmpning?

14-01-2006 18:49:59

Jeg har planer om at lyddæmpe min bil, men jeg kan svagt erindre at der på det tidligere forum var et tilsvarende indlæg hvor der var stor uenighed om hvilken kvaliteten og effekten af de forskellige produkter.
Så derfor bringer jeg det på banen igen, hvad skal jeg vælge og hvor skal det placeres?

Andreas

hr_bech

Du skal købe noget grønt eller gråt filt til 79 kr. på meter. 140 cm X 100 cm. det kan købes næsten over alt. det har en dømpning på godt 50 DB og skal lægges på alle flader der pejer ud. altså hele bunden og nede ved føderne ud mod motorrumet også ind bag unstrument boret helt op under vinduet. ikke noget med at bruge astfald og liende. da det kun gør bilen tungere. har selv gode erfaringer med filt.

coopermini

Svaret d. 14-01-2006 23:16:20

Hej.

Der er så også det aspekt med at hvis man vælger lyddæmpning som kan suge vand er det ikke godt at have i bunden af bilen, da man så kan tænke sig til resten.

Har selv brugt asfaltplader og de vejer, og giver også en okay dæmpning men synes det er svært at dæmpe lyden tilfredsstillende meget. :(

Mvh Andreas J

Andreas

Svaret d. 15-01-2006 12:26:36

Jeg har for noget tid siden købt et carpet underfelt kitt fra Newton Commercial, det er lavet i et filt ligende materiale. Jeg er i tvivl om hvordan det skal monteres, for jeg kunne ikke forestille mig at det skulle limes fast og er dette lyddæmpende eller blot varme isolerende? Er der nogen derude der har erfaring med dette?Andreas

hr_bech

Svaret d. 16-01-2006 21:07:22

Tilbage