11-01-2006 17:39:41
Hejsa, jeg går med tanken om at importere en mini fra tyskland..
Har i nogen erfaringer med dette?
Hvor meget stiger afgiften ved de forskellige motorer?? fx hvormeget er mer prisen på en 1000 i forhold til en 850, og hvad er mer prisen på en 1275 i forhold til en 1000??
Håber i kan hjælpe så jeg snart kan få min mini drøm til virkelighed!
Mvh
Peter
Har selv hentet lidt hjem hist og pist, der er ikke så stor forskel på afgiften når det er motoren vi snakker om. Men standen og udseenet betyder en del ved vurderingen.
Orla
cooper 91
Svaret d. 11-01-2006 22:28:16
Du kan gå ind på toldskat.dk og finde hvad andre har betalt i afgift på deres Mini... Men husk at det kun er vejledene! din kan være dyre men selvfølgelig også billigere.. som sagt er det jo standen og udstyr der er afgørende! så pil fx. alu fælge af ved vurdering..
emil.m.p
Svaret d. 13-01-2006 20:40:42
Hej
Har hentet nogen stykker dernede og jeg må give de ander ret i vuderingen det en god ide at tjekke told.dk inden men lie et par småting husk de tyske minier kører noget længere uden katalysator og derfor er det ikk smart at købe en der er nyere end 8 md 1990 uden kat, de danske kat regler starter der og det er ikk umuligt at eftermont en med man kan da lige så godt spare pengene ..
De bliver mont med kat fra ca 93 .
En anden ting er at de nyere minier fra 93 og op er ofte meget ringe mht rust og gear kasser , har lige købt en 94er der har kørt 120000 fra ny men med def 2 gear og er temmelig rusten , skal have paneler og komplet front m trekanter og nye dørplader ..
Men den er jo fin at hugge op til en masse fine stumper ..
Fidde
combi van 64
Svaret d. 13-01-2006 23:13:42
Havde da helt glemt den med katten!
Satans lorte land med alle de regler...
emil.m.p
Svaret d. 14-01-2006 14:48:37
Vidste godt det med alu-fælge og sådan noget..
Bilen jeg kigger efter, skal være til et projekt, grunden til jeg søger i tyskland er fordi de er det billigere. Det jeg søger er en bil Uden rust, eller ihvertfald minimalt.. og helst ikke nyere en 85 eller deromkring... Gerne en fra slutningen af 70'erne.. Men de er jo bare svære at finde uden rust.
Prosendal
Svaret d. 14-01-2006 23:31:21
Hej
Jeg må nok bedrøve dig og sige at en mini fra 70 erne er langt dyere i tyskland end i dk , der er meget få og dem der er er lige så træls som dem vi har i dk .
Men det andet med en fra sidst i 80 erne det er en kanon ide og dem kan man jo med meget få midler få til at se meget ældre ud , eks baglygterne fra en mk 3 er passer i hullerne fra dem med bak lys og så er der jo ikk så meget andet 12 tommer hjul men der findes jo kit til ombygningen til 10 tommer og så har du en noget mere frisk mini istedet for de gamle træls der kører her hjemme der er lavet rust i 10 gange .
Jeg har muligvis kontakt til en der har en 89er der står berlin til ca 12 kg en kørende bil med ca 1 år til syn i tyskland .
fidde
combi van 64
Svaret d. 15-01-2006 00:40:18
Hvor skal man søge på nettet hvis man er ude efter en brugt tysk mini?
Andreas
hr_bech
Svaret d. 16-01-2006 21:12:42
www.autoscout24.de, er en god hjemmeside hvor du kan finde alle bilmærker!.
Mvh Gomme
gomme
Svaret d. 17-01-2006 12:20:38