Kopper

09-01-2006 19:27:32

Hvor mange forskellige kopper til gearkassen er der, altså dem hvor trækakslerne sidder i???
Min mini kørte oprindelig med tromle bremse foran, men sætter nu 8,4 skivebremser og de trækaksler jeg har fået med skive bremserne kan ikke gå ind i de gamle kopper, så kan man tage kugle lejet af de gamle træk aksler og flytte over på dem til skivebremserne så de kan gå i eller hvad????

Frank

minibisse

JA det kan man gåt

mini-haribo

Svaret d. 09-01-2006 22:19:03


ville lige høre Hvordan i piller i det kugleleje system af trækakselerne så de kan byttes om, jeg vil hels ikke øde lægge dem.


frank

minibisse

Svaret d. 10-01-2006 19:18:00


Hej
Kopperne sidder med en låsering inde i gear kss de kan bare lige lirkes ud med et ko ben eller dæk jern bare pas på pakdåsen et dgodt tip er at skifte pakdåsen når det alligevel er skildt ad .
Der er 2 forskellige slaks kopper , smør hele hovedet fra trækakslen ind i fed fedt og sæt de kugler der nok er væltet ud i og mont trækakslen og tja en strips på gummi hætten og det kører ..
mvh Fidde

combi van 64

Svaret d. 10-01-2006 23:46:29


Nej nej det er ikke ´kopperne jeg skal have byttet om, jeg har kun en slags kop, men enden på akselerne kan ikke gå ind i mine kopper og spørgsmåler er om jeg kan tage den del af de gamle trækakseler med kuglerne og sætte over på akselerne til 8,4 skivebremserne og hvis jeg kan, hvordan skal jeg tage hele det hoved med kugler af.

frank

minibisse

Svaret d. 11-01-2006 15:52:25


Hej der.
Vil Bare lige sige ! Pot joint (Kop) er en enhed i sig selv. Bytter man rundt på kugler osv, er der stor chance for at der kan komme støj der fra.(Det er slidt sammen)
Skiller man det ad, SKAL det sammles på samme måde igen.( ALT skal sættes på samme plads.

wap

Svaret d. 11-01-2006 20:34:34


Se din mail!

mini-haribo

Svaret d. 12-01-2006 18:49:27


Tilbage