Motorproblemer eller

23-11-2006 07:59:47

hej alle derude.
Da den foregående debat nu er kørt en del af sporet, J.fn. min mening, vil jeg lige i den forbindelse påpege, at undertegnede på intet tidspunkt, har anbefalet produktet WD 40.
Jeg har sagt, at hvis man vil prøve at fjerne slagger/møgbelægninger omkring sine ventiler, eller fastgroede stempelringe, uden at skille hele motevitten ad, er danskvand-metoden fin.
Den bruges af mange landet over.
Skulle dette ikke være nået til Fyn, kan jeg kun sige, at så blev broerne bygget for sent.
Om man vil bruge det dette råd er op til den enkelte.
Den smule vand der evt. kommer i motoren gør absolut ingen skade, for det forsvinder ud af udstødningen, eller efterfølgende fordamper, og den smule der evt kommer i olien, er ikke mere end der kommer af alm.forbrændingekondens, og hvis man bruger en olie med en rimelig detergens, betyder det intet, hvilket også gælder for andre partikler som der kommer i olien via forbrænding-benzin aditivrester o.s.v.
Med hensyn til manglende kompression ved "hængende" stempelringe kan man bruge rustopløder (ikke rustfjerner)som Pr. definitation er renset petroleum tilsat grafit.
Begge har smørende effekt, og kan i mange tilfælde løsne fastgroede stempelringe.
Årsagen til fastgroede stempelringe er mange, men i de fleste tilfælde er det, for meget kørsel med for kold motor, eller "gammalmandskørsel" der forårsager missæren.
Det skal lige indskydes, at slidte setmpelringe/cylindre ikke kan repareres uden adskillelse samt efterfølgende reparation/udskiftning.
Alle de hernævnte råd er kun en form for nødløsninger, i stedet for en total adskillelse .

Jeg håber dette må sætte punktum for der lidt overophedede debat, og som et lille kuriosum tol Hr. Minicoopper, læs lidt Piet Hein, det er ganske lærerigt, samt utroligt morsomt i en grå hverdag.
Knast

knast

Svaret d.


Tilbage