06-01-2006 10:30:32
Hej.
De dage hvor der lå en masse sne har minien ikke været ude at køre og har stået overdækket, ude i sneen. Da jeg så efter 4 dage ville starte den kunne den forståeligt nok ikke. Har givet alle ledninger og strømfordeler fugtfortrænger for det var meget fugtigt det hele. Nu et par dage efter har vi stadig ikke fået liv i den. Den laver olietryk og der er intet i vejen med starteren. Men der sker intet. nogle ideer? mit eget bud kunne være noget med fugt og tændingen men aner ikke hvad der ellers kan været sket når den bare har stået stille et par dage.
Mvh. Andreas
Hej Andreas.
Hvis du skruer et tændrør ud og ligger det på blokken så det får stel forbindelse kan du se om der kommer gnist når du prøver at starte, gør der ikke det er det et problem med dit tændings system. Hvis der er gnist kan det være at der ikke kommer benzin til motoren, efter du har prøvet at starte kan du skrue en tændrør ud og se om det er vådt (af benzin), du kan også tage benzin slangen af til karburatoren og se om der kommer benzin når du prøver at starte.
Håber det kan hjælpe.
Mvh.
Bjørn.
ursus
Svaret d. 06-01-2006 12:25:20
Det var lidt mystiskt for tjekkede om der var gnist og om der kom benzin her den anden dag og begge dele var i orden. Nu er det så sådan at bilen startede alligevel og der var ikke gjort noget ved den. Men nu er det så bare sådan at hver gang den skal startes tar det omkring 10 drej med nøglen før den begynder at komme i gang og endnu 5 gange hvor den kommer i gang men går ud igen, derefter starter den så og så er der ingen problemer. Det er kun når motoren er kold at den har problemer med at starte så er ret sikker på at det ikke er starteren men måske noget med benzintilførslen..nogen der har lidt hjælp??
Mvh. Andreas
Andreas
Svaret d. 10-01-2006 19:47:39
nu hvor vi har al den frost, mon så ikke bare du skal til at finde ud af at dosere din choker?
emil.m.p
Svaret d. 10-01-2006 23:06:28
Nu har jeg prøvet at skue lidt op for chokeren men det er stadig det samme. Kan det have noget at gøre med om blandingen er for mager? for har næsten lige fået den synet hvor vi ændrede blandingen så den kunne overholde miljøkravene. Den har det også med hvis ikke den er blevet meget varm, når man starter den, at hakke og sprutte op gennem alle gearene indtil den så er blevet varm. Og det er selv hvis den har stået i tomgang i 10 min.
Mvh Andreas
Andreas
Svaret d. 12-01-2006 09:49:09
nu har jeg skiftet alle tændrør og det var vist bare det der var galt..nu må jeg se når jeg starter den i morgen tidlig.
Andreas
Svaret d. 12-01-2006 17:25:27
nu har jeg læst alle indlær her. jeg har samme problem når der kommer fugt og kender flere der har haft samme problem har et spørsmål er den så også svær at starte når den har været varm og re blevet kold hvis jeg så kig efter ved at pille et tændrør og kig i cylinderne om der er vand det kan skyldes kondens og sprungen toppakning. det kan også skyldes at når gnisten skal hoppe i en kold cylinder at der er forstor modstand så hopper den på tændspolen.
coopermini
Svaret d. 12-01-2006 20:33:43
Hej.
For lige at vække et gammelt emne til live igen.
Jeg har fået skiftet tændkabler og tændrør siden sidst og bilen kører som den skal, men den er stadig utrolig langt tid om at starte og det er kun når den er kold den gør det med at den først starter efter 5 - 7 drej med nøglen. Hvis den er blevet varm starter den lige med det samme. Når den er kold starter den 2 - 3 gange men går så ud igen. Er der nogen som har et hint til hvad det er der skal stilles på? Hvis det er tændingen der skal stilles, hvordan gør man så dette?
Håber der er nogen med erfaringer som kan dele lidt.
Mvh. Andreas
Andreas
Svaret d. 04-03-2006 12:50:09
Husk nu sådanne dejlige gamle biler skal have sprit i benzinen her om vinteren uden går det ikke
Mvh. Jens
GMC
jensen
Svaret d. 04-03-2006 21:08:26