06-01-2006 09:52:14
Er der forskel på de stålfælge mini'en er blevet lavet med. Jeg tænker på dem der har en krom kapsel over møtrikkerne?
Jeg er måske lidt på udkig efter de brede stålfælge som de gamle Cooper S'ere rullede af transportbåndet med. Men er der lavet forskellige, og kan de give problemer i forhold til at jeg ikke kører med skiver foran?
Mvh. Jens-Ole
Kan det passe at det er den type "Fidde" har på sin Combi Van?
Jens-Ole
Svaret d. 06-01-2006 09:55:13
Hej
De gamle Cooper S fælge du snakker om er 4,5" bredde og så vidt jeg ved skulle det ikke give problemer med at du ikke har skiver foran.
Der er også lavet nogle 5" bredde stålfælge, jeg ved faktisk ikke hvilken variant de er standard på.
Søgaard
Svaret d. 06-01-2006 13:40:39
Er det nogen magen til dem jeg har på min mini du søger???
stoofi
Svaret d. 06-01-2006 23:05:45
Jeps, det er lige præcis den type som du kører med.. "Stoofi"
Er det en almindelig stålfælg, i 4,5"?
Mvh. Jens-Ole
Jens-Ole
Svaret d. 07-01-2006 08:52:53
Yes, og der skulle være god plads til skivebremserne. Er dog ikke 100% sikker da jeg stadig selv kører med tromlebremser. Sæt en annonce på handelspladsen. Det var sådan jeg fandt mine! ;-)
stoofi
Svaret d. 07-01-2006 12:31:36
Kære Jens-Ole
På en Cooper S (og andre med 7.5" skiver eller større) sidder drivflangerne 1" længere ude, end på en mini med tromler (eller alm. Cooper).
Det betyder, at Cooper S fælge går 1" længere indad end almindelige fælge, og passer derfor ikke rigtigt på en mini med tromler (kan sidde foran, men bagpå kræver det Cooper S tromler eller spacere.
En 4½" Cooper S fælg er derfor kun til skiver, og forøvrigt særdeles vanskelig at få fat i.
Derimod findes der 4½" Cooper S look-a-like fælge, der er forskudt 1" udaf, og derfor passer på en tromlebremsemini.
Dem er der heldigvis lavet rigtig mange af, og det burde være muligt at skaffe dem.
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at de originale hjulkapsler ikke er forkromede, men lavet af rustfri stål.
vh
Lars Boman Madsen
boman
Svaret d. 08-01-2006 21:43:54