Rally på Møn

29-10-2006 11:20:48

Er der nogen der vil med til Møn og heppe på Kenneth når sidste afdeling ad DM køres den 11 november
http://www.gjoengerally.dk/
jeg vil gerne tage nogen med..fra korsør eller på vej derned. jeg kører dog ikke i mascoten. men 3 personer kan jeg have med.
det er jo sjovere når der er nogen at være sammen med ;)

smid en mail her eller til: kuno(a)mail.tele.dk

mvh
staalorm

Staalorm

Hej her er et svar fra Færdselsstyrelsen. Hilsen Austin7

Du spørger i din e-mail af 6. august 2005 om en Morris Mascot årgang 1991 skal have eftermonteret trevejs katalysator.

Folketinget vedtog i marts 1989, at alle nye biler, der registreres efter 1. oktober 1990, skulle opfylde nogle bestemmelser om luftforurening, som i praksis betød, at alle benzinbiler skulle være forsynet med reguleret 3-vejs katalysator. Danmark havde således strengere luftforureningsbestemmelser først i 90'erne end de øvrige EF lande.

Reglerne om køretøjers indretning og udstyr gælder for køretøjer, der registreres første gang på ikrafttrædelsesdatoen eller senere. En bil registreret første gang i 1991 skal således være forsynet med reguleret 3-vejs katalysator for at blive godkendt i Danmark. Eneste lempelse gælder for flyttegodsbiler.

Færdselsstyrelsen har således ikke mulighed for at give dispensation for bestemmelserne om luftforurening for den pågældende Morris Mascot.

Det kan dog bemærkes, at der evt. kan være mulighed for eftermontering af et tysk udviklet eftermonteringssæt jf. Vejledning om syn af køretøjer afsnit 14.02 bilag 1 og 2 (side 21 og 22).

Du finder reglerne på Færdselsstyrelsens hjemmeside www.fstyr.dk under "regler om køretøjer".

Med venlig hilsen
Inger Foldager, Ingeniør

Færdselsstyrelsen, Bilteknisk afdeling
Road Safety and Transport Agency
Adelgade 13
DK-1304 København K

Tlf.: +45 3392 9426
Fax: +45 3392 9122
e-mail: ifo@fstyr.dk
www.fstyr.dk

austin7

Svaret d. 29-10-2006 22:10:12

Hej jeg har selv en cooper fra 91 med karborator. Det kan ikke lade sig gøre at syne en bil som min hvis ikke den har fået eftermonteret en "miljøbox". Dette skal gøres inden bilen kommer til danmark og det SKAL stå på reg.attesten. Det er altså mere end almindeligt surt at eje en uden da den ikke kan synes.

Maceo_p

Svaret d. 31-10-2006 09:28:17

Tilbage