Rullefelt i KBH?

05-10-2006 16:44:35

Hvor kan jeg finde et rullefelt så jeg kan få testet den lille potte?
Gerne i nærheden af København.

Maceo_p

Hej

Hvad angår om det er lovligt, vil jeg nu nok mene at det er. Men at få indsprøtning til at virke på et 5 portet topstykke er nærmest umuligt, man er nødt til at skifte over til et 7 eller 8 portet topsykke og så er det ikke lovligt længere.

Kender flere der har forsøgt med indsprøjtning på et 5 portet topstykke, som ikke har kunnet få det til at kører ordentligt. har også snakket med nogle stykker i England, som har forsøgt uden held.

Grunden til at det er så svært, men selvfølgelig ikke umuligt, er at dyserne skal sprøjte ind i en kanal som deles af 2 cylinder også kaldet siamesisk indsugnings kanal.

Der står lidt om det i Haynes "Engine Management"

Hvis det lykkes dig at få det til at virke, vil jeg da meget gerne hører om det.

Mvh Martin

mini-turbo

Svaret d. 05-10-2006 22:10:24


Glemte lige at sige, at jeg selv kører med en engelske DTA´s programmerbare styreboks, men bruger kun tændnings modulet.

mini-turbo

Svaret d. 05-10-2006 22:13:13


JEPS.... har &så læst SIDE op & SIDE ned om det...

MEN næsten ALLE laver det som multipoint (en eller flere dysser i HVER kanal)

Dem jeg har snakket med der har det fået til at virke, har lavet rør fra top ud til et plenum hvor dysserne så sider & sprøjter så det bliver blandet med luften der & så fra plenum rør ud til et spjæld.

Altsår på en måde SINGLEpoint, hvilket self ikke er det ALLER, ALLER beste men så "bare" det næst beste & "nemmeste" at få til at virke.

MEN HÅBER! &så "kun" på at få det til at virke. 8)

Har &så fået svar her:
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=16867

Luffe

Svaret d. 05-10-2006 22:18:17


Mini-turbo...

Er det dig "Jack" ??

Så har vi snakkert lidt sammen i tlf... :D

Luffe

Svaret d. 05-10-2006 22:19:19


Nej jeg er ikke Jack

Men jeg kender ham rigtig godt, han har også prøvet indsprøjtning uden succes, men håber du kan få det til at virke, for så kan det da være man kunne lærer et par ting.

Mvh Martin

mini-turbo

Svaret d. 05-10-2006 22:37:51


HÅBER jeg &så. (SIGER jo ikke at jeg BARE kan få det til at virke.. :D )

MEN prøver en gang selv om jeg ved der er MANGE der ikke har fået det til at virke...

Min ide var "bare" at få lavet en "fast" blanding af benz & luft KONSTANT i plenum kammeret (lidt lige som en karb gør)
fordi den 5ports top virker jo med karb så HVIS jeg prøver at efter ligne karb'en lidt kunne jeg håbe på at få det til at virke...

Mvh Luffe

Luffe

Svaret d. 06-10-2006 07:25:19


Hej luffe

du må godt bygge indsprøjt på hvis du kan få det til at virke. der er dom det MEN. den motor effekt bilen er født med er den effekt du må lægge 20% til og ikke den motor du har lagt i. din bil er sikkert født 850 ´til 1275 med 41 til 81 hk så uanset hvad du gør må du ikke komme over 97 HK og det skal du dokumenter til syn at den ikke har mere end det. ved at du skal have en rulle test med som ikke må være mere end 2 døgn gammel. så skal du lave det samme som os andre med 160+++ Hk skal du have den droslet ned til det lovlige og gemme det program og køre til syn få den godkendt og skrug op når du er kørt fra syn igen.

Mvh Peter

coopermini

Svaret d. 10-10-2006 20:33:27


Tilbage