23-09-2006 20:16:05
Hej alle..
Når man er ung og dum som, jeg eller bare har benzin i årerne, har man vel overvejet gas i en mini..
Nogen der har erfaring med tør gas, eller bare nos i en mini i det hele taget ?
Troels.
hej coollo
prøv lige at søge i forum efter tandstang
Knast har skrevet en rigtig god forklaring til hvordan man gør ;)
mvh
kuno
Staalorm
Svaret d. 24-09-2006 18:36:56
Okay tak for hjælpen, vil straks gå igang med at læse :P
coollo
Svaret d. 24-09-2006 20:26:04
jeg har løsnet forbroen (mod kabine) når jeg har skiftet tandstangen,så kan man vippen forbroen med motor på og der pille tandstangen ud !?
venligst martin
Martin Thang
Svaret d. 25-09-2006 13:49:23
Bare pille tandstangen ud, hmm for mit vedkomne lettere sagt end gjordt. Har som sagt løsnet det hele. Men den giver sig ikke overhovedet. Skal jeg give selve rat-stammen et slag med en hammer nede fra og op (selvfølgelig ved brug af dorn) ?
coollo
Svaret d. 25-09-2006 20:23:03
Hej ,
Du skal løsne forbroen både bag ind i bunden og i for hvor dine træk kroge sikkert sidder og i toppen lige under visker motor og samme sted i den anden side , der kan sidde en stor bolt hvis din bil er fra 76 og frem som er en 34er eller 2 små halv tomme i hver side hvis biler er ældre .
Så kan du løfte bilen oven af broen og få tandstangen ud dog skal du lige slå de 2 bøjler der holder den ud med en dårn og løsne rat stammen så skulle du kunne få svinet ud . :-)
Ellers slå på tråden så vil jeg gerne guide dig igennem operationen , mit nr ligger på min profil ..
Det med de store bolte er også en nem måde at se om de gl minier er org eller om de har fået sig en nyere karosse ...
Fidde
combi van 64
Svaret d. 25-09-2006 21:31:01
Hey
Har lige selv lavet "operationen", da jeg skulle til syn og ha fjernet noget slør....
Det er kun nødvendigt at løsne de to store bolte og de 4 små der holder forbroen under gulvet og så løft bilen en smule med en værkstedsdonkraft.... Så sørger vægten fra motoren for at forbroen presses lidt ned og tandstangen kan trækkes ud...
Husk at bolten der sidder på tværs neders ved gulvet i ratstammen ikke kun skal løsnes, men SKAL helt ud. Ellers kan ratstammen ikke slippe tandstangen.
Venlige hilsner
Anders E
Anders E
Svaret d. 26-09-2006 00:01:35
Det hele er i orden nu :D , skulle bare bruge en fin thor hammer og det hele lykkedes ...
coollo
Svaret d. 28-09-2006 19:52:08