25-12-2005 16:34:44
Hej alle mini-folk.
Er der nogen der kender til problemet med defekt benzinmåler som "svinger" ?.
Når jeg tanker op er nålen på "fuld tank" og efter kort tid går den på "halv tank" for igen efter ganske kort tid at gå ned i "nul", selv om der er masser af benz på.
Bilen har stået stille i ca. tre mdr. kan det have nogen indvirkning ?
Derudover, er der nogen der kender et godt værksted i indre København ?
Min gør det samme. Jeg ved bare, at når den dør helt hen er der mindst 100km tilbage i tanken!
cooper_dk
Svaret d. 25-12-2005 19:14:38
Kære Mini96
Bag på speedometeret sidder der en modstand der skal sørge for at spændingen til benzinmåler og temperaturmåler bliver forsynet med en konstant spænding, således at visningen ikke afhænger af de øjeblikkelige spænding.
Man kunne forestille sig, at den ikke virker korrekt.
Det er en spæmdingsregulatur, og jeg har tit tænkt på, om man ikke bare kan udskifte den med en af disse moderne spændingsregulatorer der sidder i ethvert elektronisk apparat.
Vh
Lars Boman Madsen
boman
Svaret d. 01-01-2006 13:45:03
det er selve tank måleren der er defekt det er tråden der er knægget. der er en tråd inde i tank måleren hvis en bil har stået et fugtigt sted eller at der har været fugt i tanken kommer der ir på tråden og når så føleren som er af metal gnider sig hend over knægger den. jeg går ikke ud fra at din tank måler er helt ny. og de bliver je slidt. det relæ der seeder bag på speedometeret enden virker det eller ikke enden er urene døde eller ej. er der bare en af kræsene der er defekt vil den vise noget forkert på det andet ur. da strøm kræsen skal være hel for at det virker korekt. pil din tank måler ud af tanken og prøv at bevæge tankføleren den med svømmer hovede op og ned langsomt. hvis tank måler uret ikke følger tankføleren men viser at kanken er tom når tankføleren står i midten er det tankføleren der er defekt.
coopermini
Svaret d. 01-01-2006 18:27:16
det er ikke helt rigtigt der sidder ikke et "bimetal" bag på de nyer minier dem med 3 ure. jeg har samme problem med min og temp viser heller ikke rigtigt og blinklyset er langsomt.
emaljevan
Svaret d. 02-01-2006 04:33:01
Havde også på fornemmelsen at det er flyderen/tråden den er gal med. Jeg må ud og se efter.
Mini96
Svaret d. 02-01-2006 21:12:23
emaljevan
hvis dit blink er for langsom er det enden på grund af for store pærere eller forkert relæ / ( forlille sikring - dårlige forbindelser. du bør nok kigge efter. men både på nye og gamle modeller hvis enden vandtemp eller benzin måleren ikke viser rigtigt er der fejl på en af kræsene. for der skal være en bestemt spænding på kræsen og piller du en af tingene fra er der formeget strøm til den ur der er tilbage
coopermini
Svaret d. 02-01-2006 22:10:47
hej igen det med at tage en af tingene fra ændre ikke på det andet. hvis jeg tager stikket fra på føleren til temp. så ænder tankmåleren sig ikke. det med blink lyset er vist relæet. jeg køber et elektronisk idag det plejer at hjælpe. jeg låner et ander instrument i næste uge til at prøve med. ses
emaljevan
Svaret d. 03-01-2006 04:28:06