Luftfilter/SU

01-09-2006 09:15:19

Hej.
Jeg har lige nogle spørgsmål :

Hvordan finder jeg ud af hvilken karb. (størrelse)jeg har på min Mini? Manden jeg købte den af siger at det er en "stor" S.U. Men hvilken kan han desværre ikke huske.
---------------------------------------------------------------
Når jeg engang har fundet ud af det kunne jeg godt tænke mig at vide hvilket sportsluftfilter i kunne anbefale, ikke et element til udskiftning, men et i stedet for.

Motoren er en 1275er

M.v.h Gert

miniac

Det er højst sandsynligt en HIF44 karburator. Og jeg tror det filter der er nemmest at få fat i her i Danmark, er et K&N "dåse"-filter..

Men hvis det er mere lyd du er ude efter, er der ikke noget der slår et "ram pipe" på en SU!

Jens-Ole

Svaret d. 03-09-2006 11:33:25

Tak for svaret.Det er vel både lyd og de par ekstra Hk det skulle give. Synes bare at det kunne være en god ide siden der sidder større karburator,bananmanifold og sportsudstødning. Håber dog ikke at det gir så meget lyd at naboerne bliver trætte af det? Der er nok "briantyper" i byen :D

miniac

Svaret d. 03-09-2006 12:06:02

Om det er en HIF44 kommer nu nok lidt an på hvor gammel din mini og motor er - en HIF har indvendigt svømmerhus og der sidder således ikke en rund beholder på siden - du kan selv måle hvor stor den er i tommer ved at måle tværsnittet af boringen :-)

longman

Svaret d. 03-09-2006 12:17:05

Ok, det må jeg hellere lige tjekke så. Hvad mener du med boring? (er sgu lidt grøn hvad det tekniske angår ;) )

miniac

Svaret d. 03-09-2006 12:34:30

Synes ikke at jeg kan se en rund beholder på siden. Jeg var lige ovre hos en kammerat og han havde en 1275er stående, og på den karb. sad der noget rundt, men ikke på min. Tror dog at selve "svømmehuset" ? var taget af på hans.
Jeg kan sige at det luftfilter der sidder i nu, er i et stort rund sort plastic hus, og monteret "ovenpå" karburatoren. Mener altså at motoren er fra en årg. 90.

miniac

Svaret d. 03-09-2006 12:50:50

Tilbage