Hjæææææælp......

30-08-2006 17:53:49

Som overskriften antyder har minién et stort problem, det er en alm Mini fra 1979 med en 998ccm motor, stage 1 kit, ny 1½" SU, ny køler, ny tændspole, ny generator, nye tændkabler, elektronisk tændning, nye rør, ny strømfordeler hætte, ny kilerem.... alt dette er monteret inden for ca 8md.

Problemet er nu at den næsten ikke kan trække, den "prutter/skyder" i udstødningen, den "hakker" når man gir den noget gas og efter at have kørt omkring 30-40km kan den næsten kun køre med fuld choker og klampen i bund hvis jeg vil undgå at flyve ud af vinduet da den hakker ekstremt og føles som om den ikke køre på alle cylindrene.

Kan ikke lige forklare det på anden måde, har været hos mekaniker (Mini specialist) men han er løbet tør for ideér, håber der er nogen herinde der har et bud?

Har forresten prøvet med at skifter rør, kabler og tændspole igen uden at det hjalp :'(

Bishop

Nå ja, glemte at den også har fået ny starter motor, så det skulle helst ikke være den heller

Bishop

Svaret d. 30-08-2006 18:02:32


Hej hvordan går den i tomgang. Prøv at kikke på fjederne under platinerne/rotoren om de sider fast. Allan

austin7

Svaret d. 30-08-2006 19:13:10


Den har elektronisk tænding, stort set hele det elektriske system er nyt undtagen kablet fra batteri op til motoren.

Bishop

Svaret d. 30-08-2006 19:57:58


Hej bishop

Du skal prøve at juster din kaburator måske en ny nål
havde selv et lignede problem

mini larsen

Svaret d. 30-08-2006 22:06:07


Efter jeg fik mit stage 1 kit på fik jeg også nyr karb, regner med at det bare er den originale når der sidder i den, problemet er at jeg er totalt lost på hvilken nål der skal i, De guidelines der ligger på nettet er jo mildest sagt meget lidt specifikke (fisker lidt efter et sted hvor der står, det er DEN nål du skal bruge!!)

Har også overvejet om det måske kunne være den elektroniske tænding der er noget galt med, det er efter den er kommet i at det er gået totalt i ged, altså mener en lille ged inden og en stor efter, men der gik jo ca 30km efter jeg fik den monteret før at bilen begyndte
at køre dårligt.

Bishop

Svaret d. 30-08-2006 22:28:11


Hej.
Det lyder som om du har mere møg i din karburator, end benzin.
Hvis alle dine ledningsforbindelser er i orden, og den tænder som den skal, må det være brændstoftilførslen der er noget galt med.
Du kan have fået skidt i tanken, eller vand.
prøv at skille din karb. og rens den grundigt.
Kom ny olie på den, så tror jeg det hjælper.
Knast

knast

Svaret d. 31-08-2006 08:31:56


jeg har haft det samme problem for et par år siden.men det var min binzinpumpe der var galt med,da den blev skiftet samt nyt benzinfilter har alt været ok siden.
MVH. Hans.

mini driver

Svaret d. 31-08-2006 09:34:26


Det lyder som benzinmangel/mager blanding.

Er nålen korrekt.
Er der den rigtige olie i klokken, i den rigtige mængde.
Er blandingen justeret korrekt
Virker klokken og fjederen korrekt

Du kan checke benzinpumpen ved at tage slangen af ved karburatoren og måle/se hvor meget benzin der kommer (i en beholder) når du tørner motoren med selvstarteren. Lad nu være med at ryge eller andre fjollede ting mens du checker.

En anden mulighed er, at når den går rigtigt dårligt, så tag dækslet til svømmerhuset af, og se om der er den rigtige mængde benzin i det.

Chokeren giver rigtig meget mere benzin, mere end en justering eller en nål giver.

Jeg kan se du bor i Søborg, så du kan eventuelt kigge forbi Virum

Lars Boman Madsen

boman

Svaret d. 31-08-2006 15:09:16


Hej Boman
Har ikke haft karburatoren af og tjekket den, bilen har stået hos Johnny hos JG Auto i Gentofte, gætter på at der er mange herinde der kender ham, blev anbefalet af Georg hos ÅKM Racing, nu har jeg lige snakket med en anden mekaniker og gir lige ham en chance, hvis det heller ikke lykkes hos ham skriver jeg lige til dig, så kan vi måske finde ud af noget, tak for tilbudet.

Johnny har prøvet at sætte blandingen og har målt Co2 men måtte smide hånklædet i ringen indtil videre desværre

Bishop

Svaret d. 31-08-2006 16:59:35


Hi Bishop. Check the nut/bolt that holds your distributor (stromfordeler?) in place... sounds like maybe your timing has gone wrong. If your mini was running sweet for the past 8 months then it sounds like the set-up, not the parts, that are the problem.
Good luck,
G.

retro

Svaret d. 31-08-2006 18:43:36


Hi Retro, the timing have been cheked, it was totally f... up, but it didn´t help much setting it right sadly enough, come to the conclussion that it´s probably the carb that needs some tindering, left it this evening at another mechanic, hopefylly he can figure it out.....so please cross you´re fingers everyone :-)

Bishop

Svaret d. 31-08-2006 20:30:08


Hej ville lige komme med en update, alt virker nu som det skal efter nr.2 mekaniker havde den i en uges tid, problemet var primært at den spritnye karburator ikke virkede ordentligt, så efter lidt fusk med noget ståltråd virker det hele :-)

Bishop

Svaret d. 20-09-2006 12:30:42


Tilbage