24-08-2006 21:49:34
Jeg er igang med at [B][U]TOTAL[/U][/B] renoverer en Morris mascot pick up.
Skal ha ny bagbro. så er spørgsmålet om det er bedst at galvaniser eller få pulverlakeret sin bagbro? ::)
Galvanisering holdet rigtig godt men svækker jernet xx(
Pulverlakering holder knap så godt men skulle ikk gøre noget ved jernet som vidt jeg ved ;)
Er der nogle der kan hjælpe mig?
Jeg ville helt klart vælge galvanisering.
1) for at pulverlakere skal det være 100% rustfrit
2) hvis der først kommer et lille hul i pulverlakeringen så vil resten begynde at skalle af eller ruste indenunder..
simen
Svaret d. 25-08-2006 08:08:24
Du kan også få den sandblæst og metaliseret og der efter pulverlaker, eller hvad du nu vil male med, dog ved denne måde skal du bare huske at få alt over skydene sand ud inden du FX. sprøjter tektyl ind i hul rumene på den, har selv gjort dette og med et godt resultat, min er lakert i blank-sort.
frank
minibisse
Svaret d. 25-08-2006 13:13:29
Hej.
galvanisering af bagbroen kan være lidt af et problem, såfremt man vælger en alm. varmegalvanisering.
Dette afstedkommer mange skævheder i broen, da den er punktsvejst sammen, og de spændinger dette giver, løsner sig ved varmegalvanisering, og det er ikke til at rette op igen, men hvis der er tale om elektrogalvanisering er det en god ide, og det er ikke nødvendigt at male yderligere efterfølgende, medmindre det er for udseenets skyld.
Pulverlakering er egentlig stærkt nok, men ikke uden efterfølgende rustbeskyttelse, for der kan opstå revner i lakeringen.
Knast
knast
Svaret d. 25-08-2006 13:45:35
hej knast
hvor kan man få elektroedegalvaniseret sin bagbro henne og ved du noget om hva det koster? ::)
Bamse
Svaret d. 25-08-2006 21:30:08
hva så med forbroen den kan vel godt holde til at blive galvaniseret eller '? ::)
Bamse
Svaret d. 25-08-2006 21:31:18
De fleste galvaniseringsanstalter, har også elektrogalvanisering, og det koster det samme.
Gå ind på nettet under galvanisering, så finder du nok en i dit lokalområde.
Jep, forbroen giver du samme omgang, men husk at få den sandblæst først.
Knast
knast
Svaret d. 26-08-2006 08:04:30
mange tak for hjælpen knast :-)
Bamse
Svaret d. 28-08-2006 23:36:20
Jeg har kørt med varmgalvaniseret bagramme på min Austin Cooper S siden 1990. De første 8 år kørte den hver vinter. Jeg ville vælge varmgalvaniseret igen (hvis jeg laver en anden bil, den jeg har holder jo "evigt").
Venlig hilsen
Lars Boman Madsen
boman
Svaret d. 29-08-2006 20:56:41
Lige en bemærkning mere, det næstbedste er sprøjtegalvanisering, man skal bare huske at vande den inden maling/montering for at gøre mere tæt.
Venlig hilsen
Lars Boman Madsen
boman
Svaret d. 29-08-2006 20:59:18
hej kender flere der har fået varm galvaniseret deres bagbro og er helt sikket det bedste og den tar ikk skade... :-)
mvh thomas
Thomas P
Svaret d. 29-08-2006 21:15:52
Hvad koster galvanisering af bagbro ?
Odin
OJ
Svaret d. 29-08-2006 21:27:30
varmgalv. er ikke lovlig,da rammen bliver udglødet,da sinken er ca.490 grader varmt.
mini driver
Svaret d. 29-08-2006 22:04:42
Varmgalvanisering er det ikke det samme som varmeforzinkning eller hvad det nu hedder
Bobo
Svaret d. 30-08-2006 08:33:04
Det er ganske rigtigt, at varmgalvanisering giver en opvarmning af bagrammen, men ca. 490 grader er IKKE en udglødning. Min bagramme fungerer udmærket og har ikke slået sig. Dengang overvejede jeg at varmgalvanisere hele karosseriet, men heldigvis besindede jeg mig, for et karosseri vil slå sig, så det ikke kan bruges mere (de 2 CV'er, som er varmegalvaniseret er ikke malet, for så kan man se hvor meget det har slået sig). I stedet fik jeg det sprøjtegalvaniseret, men ikke på de store flader over bunden (bunden har fået fuld galvanisering både indvendigt og udvendigt), der blev kun galvaniseret et stykke ind på fladerne, for at undgå, at de slog sig.
Venlig hilsen
Lars Boman Madsen
Civilingeniør og automekaniker
boman
Svaret d. 30-08-2006 08:43:34
boman...
Hvad koster sådan en omgang sprøjtegalvanisering?
Og hvor kan man få det gjort, evt. noget man selv kan gøre ?
Odin
OJ
Svaret d. 30-08-2006 09:23:21
Jeg fik den sprøjtegalvaniseret i 1990, karossen for sig, og paneler front og forskærme m.m. for sig, derved blev den også galvaniseret i hulrummene, det eneste hulrum der ikke blev galvaniseret var den tværliggende vange ved forsæderne. Forrammen - som ikke er så udsat som bagrammen - blev også sprøjtegalvaniseret. Inden jeg svejsede den sammen sleb jeg galvaniseringen af i svejsepunkterne, bagefter fik den zinkstøvmaling for at dække/sikre svejsningerne. Jeg betalte ca. 8000 kr for det. Det foregik på Islevdalsvej i Rødovre, i et firma der både sandblæser og sprøjtegalvaniserer, jeg kan ikke huske navnet. Derefter fik den den bedste tokomponet grundmaling, blev fuget med den bedste fugemasse (jeg havde bemærket, at der ikke var rust under den gamle fugemasse, selvom pladen var fuldstændig ubehandlet), blev malet og undervognsbehandlet (jeg gik både med livrem og seler).
Venlig hilsen
Lars Boman Madsen
boman
Svaret d. 30-08-2006 20:35:56
Hej .
Har fået varm galvaniseret mini broer for en del år siden og ingen problemer , bare husk at skrue bolte i evnt gevint huller for ellers bliver gevindet træls at skrue i bag efter ...
Det er ca 6 år siden de blev behandlet og de holder bare , har dog sprøjtet hul rums voks i hulrum på broerne for at holde dem fedtede og vand afvisende.
Fidde .
Ps. ankerplader fik samme tur og det er også bare sagen vil jeg mene de er jo ved at være dyre det skidt ..
combi van 64
Svaret d. 01-09-2006 14:44:32