Benzinfilter

30-06-2013-12:56:32

Hej Hej.

Kan det passe at der ikke er et benzinfilter på min 77 mini 1000?
Har søgt på forum og der skrives der at det skulle sidde på bagbroen til venstre.
Der er intet på bagbroen, men bag på motoren sidder noget under karb hvor benzinslangen går ind i? Kan det være filteret?

Hilsen Kenneth

tennethe

De er ikke født med benzinfilter.
Og nede bag på blokken sidder benzinpumpen. Det er muligvis den, du tænker på, at slangen går til.
Der er fint med plads til et filter nede på bagbroen.
Hvis vi altså snakker om de gamle Minier. Dem med indsprøjtning har et stort ( lille øldåse) siddende på bagbroen.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 30-06-2013-13:03:35


Ok.
Grunden til jeg spørger er, at den nykker under kørsel med samme hastighed og aftagende hastighed og let acceleration. Men under fuld acceleration er der intet.
Så tænkte jeg den manglede benzin og ville tjekke filteret.

Jeg har før hørt/læst at når jeg fører et rør fra fronten til luftfilteret (hvilket jeg har gjort) så kan jeg risikere at skulle skifte nålen pga blandingen så ikke passer. Er det derfor den nykker??

tennethe

Svaret d. 30-06-2013-16:53:32


Det er slet ikke utænkeligt, for motoren får mere kold luft, og kan sagtens tage mere benzin.
Men det kan også skyldes noget med tændingen. At elektrodeafstanden måske er for stor, eller for svag gnist.
Den fede blanding ved acceleration er nemmere at antænde.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 30-06-2013-17:04:30


Aha.
Men kommer lige til at tænke på at jeg jo bare kan fjerne det friskluft-rør midlertidigt og se om bilen kører ordentligt igen.
OG hvis det så er tilfældet så skal jeg så hen og justere elektrodeafstand, tjekke tændrør, evt skifte nål, evt justere blandingen under karb. for at få bilen til at køre ordentligt???

Det ender nok med jeg fjerner det rør igen ;-)

Tak for svar/hjælp Carsten

tennethe

Svaret d. 30-06-2013-17:24:42


Selv tak, da :-) Det er jo noget gætteri, alt sammen ;-)
Hvis ikke du kender standen og alder på platiner, tændrør osv. så kan det være hvad som helst, der skaber sig.
Hvis det er en standard nål, der sidder i, kan man nok udtænke et alternativ.
Jeg mener, det er jo lidt synd, at fjerne forbedringer, for hvis der sidder den der bimetal skiderik i røret til luftfilteret, så har den kun sin plads i jernspanden ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 30-06-2013-18:38:22


Tilbage