Skyder i karburatoren.

13-06-2013-22:12:45

Hejsa. Jeg har fået et problem med den skyder tilbage i karburatoren. Det er mest tydeligt når jeg kommer op på ca 3500 omdr+ der skyder den meget Trykker jeg lidt hårde på speederen gør den det helt vildt. Men holder jeg pedalen helt i bund så gør den det kun en gang og trækker. Den køre jøvnt op til de 3500 omdr hvis jeg bare køre stille derop.
Det er en std 1275. Tændingen står ca 10 grader før top. Der er tyndt olie i karburatorer og ikke hul på Vakuumslangen. Co2 ligger på ca 5,5 har prøvet at skrue den op i federe blanding ca 10, der hjalp det en lille smule, men motorgangen blev rigtig dårlig, så den kom tilbage igen.
Jeg kan se med min tændingspistol når jeg giver gas den nogengange går tilbage til ca 0 grader, men ikke altid.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh Jacob.

PowerMini

Hej Jacob du skal bare gøre som du plejer! Kør i berlingoen!!!!! Og lad minien stå i garagen!!! Vh mikal

Mikal Miller

Svaret d. 14-06-2013-07:25:36

Det skyldes mager blanding. Er det den rigtige nål?

Dæmpningen af klokken er muligvis også for lille.

CO i tomgang skal være højst 1.5 til 3, ellers er nålen for tyk/mager.

Hvis den gør det ved jævn hastighed, er det nålen, hvis det gør det under accelleration, er det for lidt dæmpning.

Boman

Svaret d. 14-06-2013-08:29:38

Det er godt med dig Mikal, den skal jo ud og røres lidt
Det vil jeg lige tjekke op på, men den kørte uden problemer sidste år, så det er noget der er kommet.

PowerMini

Svaret d. 14-06-2013-15:42:08

Så er det formodentlig for lidt/for tynd olie i klokken.

Boman

Svaret d. 14-06-2013-15:49:48

Tilbage