10-06-2013-21:03:15
Mit ur viser ca. 20 i tomgang, og 40-65 stigende derop af i takt med omdr forøges...(varm motor) Er det tilstrækkeligt? Ved kold motor er det noget højere tryk (klart nok - tyk olie)
Ny renov. motor med ny oliepumpe mv.
Orla
Det er vist i den lave ende, ved tomgang, taget i betragtning af det er en nyrenoveret motor.
Kloge folk siger 1 bar pr. 1000 omdr.
Og reduktionsventilen bevæger sig frit?
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 10-06-2013-23:24:20
Reduktionsventilen...??? Øhh, hvor sidder den, og hvordan tester man?
cooper 91
Svaret d. 11-06-2013-10:53:43
Den sidder under den store ``bolt-møtrik`` nede under røret til oliefilteret. Det er sådan en kuplet møtrik.
Der sidder en fjeder, og et cylindrisk stempel, der lukker op, når olietrykket når en hvis værdi.
Det kan hænge, der er ofte ridser i stemplet.
Det burde have været ude, hvis blokken har været boret/honet, osv.
Som oliepropperne i enden af blokken.....
Selve stemplet kan man erstatte med en kugle fra et gammelt kugleleje, jeg husker ikke størrelsen. Muligvis en kugle fra et diff. kugleleje?
Så skal der bare skæres tilsvarende længde af fjederen, så trykket ikke bliver for højt.
Men en ting ad gangen ;-)
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 11-06-2013-13:50:58
Kanon forklaring... ja ind til videre, jeg må hjem og se på sagerne. Tak Carsten
cooper 91
Svaret d. 11-06-2013-14:57:09
Hej man kan købe et færdigt set med kugle og fjeder for meget små penge, og den sætter sig ikke fast som den gamle type (cylindrisk)hvis den sætter sig fast mister du olietryk. Mvh.
Uno
Svaret d. 11-06-2013-17:17:09