04-06-2013-21:04:33
Hej mini folk!!! Er der nogle som kender til en type kloser som er ekstra gode når man køre med 7,5``. Skiver altså nogle med bedre bid!!!!!!
man kan få nogle der hedder green stuff, men de skal vist være godt lune før de bremser godt
rød1000
Svaret d. 07-06-2013-14:13:08
Greenstuff er det værste gang bras.. Jeg har nu flere gange set at belægningen falder helt af - og det er på flere biltyper. Når belægningen stadig er på klodserne, så sviner de bigtime..
Jeg har ført haft rigtig gode erfaringer med Mintex og Ferrodo - men om de laver til minien.. pas.
tb205gti
Svaret d. 07-06-2013-19:41:57
På racer/rally bilerne bruger vi C-8G8993 fra Minispares. De virker efter min mening bedre end Mintex som også kan handles hos MS. De støver og er bestemt ikke billige - men de virker.
/Kenneth
KennethDK
Svaret d. 08-06-2013-10:25:36
Det er vist ingen sag at få bremseklodser, der tager ved, når det gælder ræs osv. ;-)
Men nogle med godt bid fra start, det er vist en anden snak...
Hvilken hovedcylinder kører du med, Mikal ?
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 08-06-2013-13:03:02
Jeg køre med 7,5`` skiver og jeg har ikke bremseforstærker på , jeg har monteret EBC Black stuff klodser, det er de billigste klodser fra EBC og de er super gode og de sviner ikke mere end andre klodser :-)
mini steen
Svaret d. 08-06-2013-18:38:01
Det med bremseklodser er vist meget forskelligt alt after kørselsmønster/brug af bil samt brug af din bremsepedal. I de gode gamle dage skulle man jo bare have nogle Ferodo DS11 for at være godt dækket ind (især til meget hurtig vej!), men de er ikke tilgænglige mere. Asbest er jo heller ikke så sundt for os og det har siden givet producenterne en del grå hår ekstra da det blev forbudt. Greenstuff er lige så sikkert som at køre med nedslidte tromlebremser og jeg har hørt at EBC kan gøre jobbet, men ikke hvis du er for hård ved bremsen. Hvis du skal have noget som dækker lidt det hele må Mintex 1144 være det bedste kompromis som jeg kan komme på. Igen nogle klarer sig fint med datteren, nogen tager Moren istedet og nogle kan klarer begge dele ;-)
Igen skal jeg ikke gøre mig som ekspert. Kan se Kenneth har svaret og har stor erfaring med rally (meget hårdt ved bremsen) i en Mini, så hvis vi kan få ``Knasten`` op af stolen så tag en mellem ting af deres udmeldinger :-D
God aften
Morten
MI
Svaret d. 08-06-2013-21:11:41
Hej mini folk tak for svar!! Så fint at høre lidt forskellige meninger! Så er der da lidt at arbejde på!!!!!
Mikal Miller
Svaret d. 09-06-2013-22:56:15