Bilen går i stå

27-05-2013-18:19:52

Hej . jeg har en mascot år 79. der lagt en 1000a+ motor i samt den har fået nyt ledningsnet, ny kaburator, tænding mm. når den starter går den i stå efter ca 05-1 minut eller hvis man gir den gas dør den også . er der nogen der har et godt råd ? med venlig hilsen Palle Jensen

Palle Jensen

Du må i gang fra en ende af.
Benzinpumpen kar godt være blevet skidt. Har den stået længe, kan pumpen opgive livet.
Nogle af de nyere Minier kører med formodstand til tændspolen. Hvis det er flyttet med over, skal ledningsnettet også have formodstanden.
Men det bliver bare en værre gang gætteri ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 27-05-2013-20:35:54


Nu er jeg ikke den klogeste på bilens mekanik, men kan det være din tændspole der er gået...!!!?
Min gjorde det samme som din med at gå i stå, og døde når jeg gav gas. Så jeg har skiftede tændspolen, og nu kører den bare derud ad igen.
Men igen jeg er ingen professor, måske der er andre herinde der har en anden/bedre idè

Mvh. Jan

youngguns

Svaret d. 27-05-2013-20:36:47


Prøv og tag et kig på din strømfordeler. Jeg havde også problemer med, at min ville gå ud under belastning. Jeg var hele(!) motorrummet igennem, men når den holdt i garagen, var der ingen problemer. Det viste sig, at være slør omkring rotoraksen, der gjorde det. Når bilen blev belastet, kortsluttede tændingen, og bilen døde. Det blev stille og roligt værre og værre, som sløret tog til.
Der kom en anden strømfordeler i, og der har ikke været noget siden.
Det er hurtigt lige at pille strømfordelerhætten af, og rokke med rotoren. Der skal ikke være noget slør af betydning sidelæns i den.

-Rasmus

Rasmus Holst

Svaret d. 27-05-2013-21:09:44


Jeg tænker på din svømmer i karburatoren. Måske den hænger lidt og derved løber tør ?? (Eller højden skal justeres)
Martin

MS-DIY

Svaret d. 28-05-2013-14:08:14


Hvis det er en SU HS4 carb du har på, har jeg haft det samme problem.
Jeg oplevede både at der kom et microscopisk stykke skidt i ventilen, og benzinen væltede ud over det hele... det skete tit. Ja ja, filter osv. men min daværende pumpe havde ikke kræfter til at blæse igennem et filter, plus jeg var nået til insbruck da det begyndte...
Så gjorde den så også det at flyderen satte sig fast i luk position, og svømmeren løb tør og bilen gik i stå. Ja ja, den skal sidde lige.. men på elba i 45graders varme, og udstødningen bliver ved med at falde af fordi den er blevet skæv efter at have ramt en portlås i en indkørsel, og gummidæmperne var lidt for stressede og knak hele tiden... skruerne i toppen af svømmeren, som i øvrigt var flækket pga metal træthed mved gevindet så det dryppede ud her også.. (fix det med superlim) var snart så slidt at man hverken kunne skrue dem fast eller af igen, som man skulle hele tiden... :-)
og ja ja... rep kits blev der også hældt på, men uden held.. den var bare slidt op på alle måder.

well well... jeg tror også det er et benzin tilførsels problem du har.. :-) og efter at have smidt en HIF38 på har jeg ikke haft nogen problemer, og den køre sgu fint! HS kommer på igen som dobbelt en dag... og som nye.. ;-)

julianfalck

Svaret d. 28-05-2013-14:26:23


Tilbage