pre-verto kobling

24-05-2013-18:34:46

Hej jeg står og skal ombygge min kobling til en pre-verto og er lidt i tvivl om hvad jeg skal indkøbe/skaffe af dele. Jeg tænker at sætte en lettet kobling i og hvad vil være smarest her? Er det at købe det fra nyt eller får jeg noget bedre og billigere ved at finde disse dele brugt/renoveret hvis det overhoved er muligt at dem der ligger inde med disse ting vil sælge? Samtidigt er det jo muligt at få forskellige trykplader og koblingsplader hvad synes I man skulle gå efter?

Lasse

Laze

Da du holder til på de østlige kanter af landet, så prøv evt. at send knast en besked. Han kan ihvertfald vejlede dig, så du ikke går galt i byen.
Det er vel nemt nok at finde et gammelt svinghjul, men hvis så konussen er lidt ``grumset`` er du lige vidt.
Selve koblingsarmen er ikke helt billig, men en gammel brugt een kan være så slidt, at den bedst hører til i jernspanden ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 24-05-2013-18:54:18


Enig, jeg skal have fat i Knast igen, han lettede og rettede mit verto svinghjul for halvanden år siden. Koblings armen har det med at blive slidt og så skabes der slup så den skal nok være ny sammen med det emne den har kontakt til.
Lasse

Laze

Svaret d. 24-05-2013-20:06:46


Er det svinghjulet i den røde der er lettet?

..Så bliver jeg fri for at skille det ad og lette det, selvom det nok trænger til en afretning, synes den rusker noget i det.

tb205gti

Svaret d. 24-05-2013-21:41:31


nårh nej - den røde er jo med pre-verto.. beklager.

tb205gti

Svaret d. 24-05-2013-21:42:02


Hej Peter, det er originalt i den røde, den fik dog en ny koblings plade dengang jeg skiftede tryklejet.

Lasse

Laze

Svaret d. 24-05-2013-22:50:30


Tilbage