05-05-2013-20:43:02
Som subject, er der nogle i nærheden af Kbh der har/eller har adgang til en bremseprøvestand?
Minien blokerer på venstre baghjul og trækker grumt imod højre ved katastrofeopbremsninger.
Det lyder som om den anden kreds ikke virker......
Prøv at udlufte hele systemet i første omgang.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 05-05-2013-21:16:20
Kunne det tænkes, at du har skiftet hovedcylinder, hvor der tidligere har været en ``Dioagonal split`` og du har monteret en For / bag cylinder ? Eller omvendt ? Det er set før.
Hilsen
Peter
Peter Mogensen
Svaret d. 05-05-2013-22:09:37
Hvis systemet er diagonalt opdelt, og der er luft i det ene system, eller bremserne ikke er justeret ens, vil bilen trække skævt, når bremser.
Hvis man lynhurtigt pumper pedalen, vil den som regel bremse lige.
Det var derfor, jeg byggede min om fra 2-kreds system til etkreds.
Det skal bremse perfekt, FØRSTE gang man træder på pedlen.
(Det kan man hvis den er fra før 1. April 1980)
Boman
Svaret d. 06-05-2013-08:39:10
Peter: Pas, jeg har ikke skiftet den i min ejertid, men jeg har jo også kun haft den i 8-9 måneder. Den bremser helt fint og lige - ved normal bremsning, det er kun når man hugger bremsen i og bremser maksimalt.
Boman: Jeg håber blot der skal justeres bremser, derfor jeg søger en med bremsefelt. Det er immervæk noget lettere at justere med sådan en tilgængelig. :)
Ombygning til 1 kreds system vil jeg ikke ud i, den må kunne bringes til at bremse ordentligt.
tb205gti
Svaret d. 06-05-2013-10:28:47
Hej tb205gti.
Fik du løst problemet med at den bremser skævt ved hård opbremsning?
Min gør det samme, ikke ``grumt``, men en del.
Hilsen Kenneth
tennethe
Svaret d. 06-06-2013-13:03:51
ja og nej. Det sker kun hvis man hamrer pedalen hurtigt ned, giver man den lidt langsommere tryk så er der intet. Det er dog blevet bedre nu, det er ikke så grumt som det var da jeg skrev indlægget først.
tb205gti
Svaret d. 06-06-2013-19:12:21