Syn med for smalle skærmforøgere

17-04-2013-13:41:42

Hej jeg vil høre om der er nogle der har erfaringer med hjul der rager ud over skræmkanterne. Jeg har de bredde Gp 2 skærmforøgere på med den ``store`` krom liste på, men alligevel rager dæk og fælg lidt ud over (1-2 cm har ikke målt). Sidst jeg synede Mini`en var det så bekvemt at den havde et lånt sæt vinterhjul på og de sad mindst 10 cm inden for skærmforøgerne. For at undgå vinterhjul skiftet tænkte jeg om man ikke bare kan montere en breddere liste på skærmforøgerne og på den måde undgå at dæk og fælg rager udenfor. Hvor strikse plejer synsmændene af være med dette?

Der må være lidt erfaringer at hente her.

Lasse

Laze

Da 407`eren skulle synes gik synsmanden ekstremt op i at de foran stak 3mm ud over skærmkanten. Han slog ET op for fælgene og for bilens typegodkendelse og himlede op over sporvidden var øget mere end 10mm.. Han synede den dog, men han var noget mopset over det..

Kort fortalt, hjul og/eller dæk må ikke rage ud over skærmkanterne.

tb205gti

Svaret d. 17-04-2013-14:09:08


Men mon man så bare kan foreksempel en fed gummiliste (evt en gammel dørtætningsliste) og klemme på så stikker dæk og fælg jo ikke ud. Så kan dog stadig himle op over at sporvidden er forøget. Hvor er sporvidden egentlig målt fra? Det burde jo være fra midten af trædefladen men jeg kunne forstille mig at man uden grund har valgt at måle til dæk carcassens side.

Bliver det hele for bøvlet må jeg jo endnu engang låne et par tolv tommer stål hjul og trille til syn med det, selvom det jo er fjollet da synsmanden jo er udemærket klar over at det ikke er dem den kører med hele året.

Lasse

Laze

Svaret d. 17-04-2013-15:00:36


jeg synede min som du kender den, og her stikker de et par millimeter ud.
Han var ligeglad, bare den bremsede lige på bagbenene. :-)
Men ja, en gummikantliste på, den tager lige 3-4mm

julianfalck

Svaret d. 17-04-2013-21:53:39


Gummiliste er ok.

Sporvidden måles fra center af fælg til center af fælg.

tb205gti

Svaret d. 17-04-2013-22:08:44


Nogen der ved hvad sporvidden er/var på en 82 mini?

Laze

Svaret d. 18-04-2013-07:26:35


Tilbage