Ledninger på tæding

02-04-2013-13:22:19

Så er jeg nået til noget med leninger, og vil høre om i ikke lige kan hjælpe mig med at forbinde rigtigt.

Indtil nu har jeg:

Batteri + til starter motor (den store ledning)

Så skal tændspolen have konstant + ved tænding

når det drejes til start skal starteren ved have strøm imens, men på hvilken af polerne.

Kan en hjælpe mig med hvilke ledninger der skal på starteren (solenoid). Jeg har min indbygget i starteren.

Der er 4 poler.

Den store som altid er forbundet med batteri
Så er der den som går til starteren, med et fast monteret kabel.
Så er der 2 tilbage, den ene er større end den anden.

Har på fornemelsen at den lille skal have strøm imens der drejes til start.

Skal den store have støm når der er tænding ?

Og så er der de 3 ledninger fra generatoren, Den tykke skal vel til den store på starteren

Jeg har ledningsdiagrammet fra manualerne, men der går de alle til det samme punkt på starteren, så det er svært at finde ud af.

håber nogen kan hjælpe mig med at hitte rundt i kablerne

Hilsen Thomas

Teske

Hvis bilen ikke er født med starteren med indbygget relæ, skal du have et relæ på, da starterrelæet tager en pæn sjat strøm.
Der sidder muligvis en tofarvet ledning,i bundtet der skal til starteren, rød/etellerandet. Den skal til terminalen ind mod motorblokken. Den går fra startnøglen, (altså via et relæ)
De øvrige, tykke, muligvis brune, ledninger skal under den møtrik, hvor også kablet fra batteriet sidder på.
Den tynde ledning fra generatoren skal til ladelampen.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 02-04-2013-14:23:23


Hej carsten

Tak for svar. Jeg prøver lidt. Jeg har skrottet ledningnettet og laver mit eget.
Så jeg får så lidt ledninger som muligt.

Teske

Svaret d. 02-04-2013-15:27:44


Selv tak.
Okay, hjemmelavet ledningsnet. Det lyder da spændende ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 02-04-2013-16:02:55


Tilbage