Endelig, færdig med rust, nu begynder det sjove

31-03-2013-23:18:06

Kære gruppe
I dag svejste jeg det sidste reparations stykke i mit karosseri (for denne gang)
Jeg startede da mit nummer to barn var spæd (snart 8 år siden), i mellemtiden her det været yderligere en barsel, to jobskifte og en skilsmisse.....
Jeg har skiftet:
Front, skærme, inderskærme, dørstolper, trekanter, panel v. forbro, bund, bagagerum, bagpaneler, bagbro panel, dørtrin, dørsider, stykker foran forruden, sidelommer, tværbjælke monteret MK1 baglyger + det løse.
Groft sagt fra forruden og frem, samt de nederste 15 cm af bilen.

Nu skal det sjove så begynde, og første opgave bliver at lave alternativ montage af bremserør, benzinrør og pluskabel, jeg vil ikke føre det under bunden.
Det lækre ville være at føre det på inderpanelet, men skal jeg skære igennem min tværbjælke og sidelommer, det bliver noget møg.
Jeg kunne føre det langs kardantunnellen, og så svejse nogle møtrikker i til at holde beslagene, så jeg slipper for at bore huller.
Jeg regner med at købe eller lave nogle nylon beslag.
Har i nogle forslag?

Af andre galsindede ideer er at jeg vil montere plastic inderskærme, sløjfe slangen til ventilation og montere et luftfilter i inderskærmen til ventilation.
Jeg skal have mig et sæt skivebremser.
Derefter skal jeg kikke på motor..
på forhånd tak
Bo

Bonjacobsen

den med bremserørene har jeg også været inde over, jeg har kørt dem langs tunnelen sammen med benzinrørene under varmeskjoldet og fastgjort dem med rustfri beslag,på rørene har jeg sat små stykker armeret slange under beslagene, for at beskytte dem og få lidt afstand mellem dem

johnny b

Svaret d. 01-04-2013-11:12:31


Hva` er den dybere årsag til ikke at montere dem under bilen, altså væk fra manifolden og varmen, den originale placering er nok ikke det smarteste med bananmanifold på.
Bare af nysgerrighed?
Mvh/Per L.

labori

Svaret d. 01-04-2013-21:48:45


HEEEJ ;-) ;-) Bonjacobsen. Der er du da vist kommet på arbejde, man kan da blive helt misundelig på dine evner - det er måske også derfor der ikke er flere reaktioner på dit indlæg . Nå men jeg synes bare det er imponerende, og kan ikke give gode råd men GOD FORNØJELSE MED DET SJOVE ! VH BW

bw

Svaret d. 01-04-2013-22:17:17


Det er da også dejligt at være nået så langt, glæder mig meget til jeg engang når så langt, at jeg kan begynde på det sjove :) min mini cooper har stået adskilt i 5 år uden jeg har fået lavet noget som helst på den, pga sygdom og div. andre grunde

Med hensyn til plus kablet, kunne det være en mulighed og føre det op langs langs taget og så ud igennem torpedo pladen, har jeg i hvert fald tænkt på at gøre ved min :)

FWZ

Svaret d. 02-04-2013-19:16:38


Udgangspunktet er ingen kabler eller rør under bilen hvor skidt kan samle sig, jeg havde faktisk overvejet at svejse alle huller til, men så slår pladerne sig for meget.
Op under taget med pluskablet er en god idé.
Bo

Bonjacobsen

Svaret d. 03-04-2013-05:03:24


Hvilke gennemføringer bruger i så? Gummi dutter, tænker jeg på.

jenskbh

Svaret d. 03-04-2013-10:27:18


Tilbage