12-03-2013-09:44:00
Hej
Skal sætte min motor i i weekenden, og ville lige høre om nogle gode råd.
Udstødning, skal den være af eller på, hvad er lettest ?
Nogle tricks til at få gearkassen på ?
Nogle tricks til at få trækakslerne på ? Nogle siger jeg skal sætte den op på bukke og demontere lidt, så hjulene kan trækkes lidt ud så er det lettest.
På forhånd tak.
Thomas
Færdig motor kan ses på min profil.
Hej.
Jeg ville sætte udstødningen på efter motoren er i.
På billedet har du da gearkasse monteret på motoren?
Du skal afmontere de øverste kugler så du kan få hjulene ned alá back to the future.
Få fat i dem her : http://www.mgcenter.dk/pi/Motor_løfte_beslag_3867_231.aspx
Og inden du løfter motoren i bilen kan det da være smart at sætte møtrikkerne fast på motorophæng med en lille svejseklat. Der er ikke meget plads dernede mellem koblingshus og forbro.
Og få alle skruer løst i før du spænder til... så burde du ikke ha` nogen problemer... :-)
vh
Julian
julianfalck
Svaret d. 12-03-2013-10:35:38
Hej Julian
Tak for det. Omkrign gearkassen, så er det mig der skriver forkert, det er stængerne fra gearstangen der skal på. Smutter de let på eller.
Du skriver afmontere de øverste kugler, hvilken kugle er det.
Er ikke helt stiv i mekanikken endnu.
Hilsen
Thomas
Teske
Svaret d. 12-03-2013-10:44:57
De hedder kødben, og dem montere du bare stille og roligt når boltene ude i skærmene er i, og trækakslerne er skubbet helt ind.
på hjul naget sidder der to bærekugler, en i toppen og en i bunden.
Du skruer møtrikken af den øverste og får den ud med en aftager så hele naget og hjulet kan vinkles ud af. Det trækker aklserne 5-8cm ud fra diffet og så kan man lige nørkle dem ind i diffet medens du sænker motoren i.
:-) det siger sig selv når du står med det :-)
julianfalck
Svaret d. 12-03-2013-10:52:13
årh undskyld jeg skrev forkert, geartet montere du selvfølgelig også når motoren er sat i. no problem!
julianfalck
Svaret d. 12-03-2013-10:53:01
(gearet mener jeg stængerne fra skifteren)
julianfalck
Svaret d. 12-03-2013-10:53:23
Tak, glæder mig helt vildt til at få den i :-)
Teske
Svaret d. 12-03-2013-14:08:45
Hej hvis du ikke har lavet bremserne så tag for broen ned så kan du samle alt undtagen karburatoren. Så kan du samle den i fred og ro og lære det på den nemme måde. Allan
austin7
Svaret d. 12-03-2013-18:56:40