Beskyttelse af bund

03-03-2013-08:54:47

Hej mini fans.
Jeg er nu færdig med at lave rust i min mini, jeg har efterfølgende, malet bunden med Esbjerg maskin grunder og emalje. Nu er spørgsmålet hvad jeg skal behandle den med, jeg har overvejet dette: http://biltema.dk/da/Bilpleje/Rustbeskyttelse/Karrosseribeskyttelsesmasse-362413/
Hvad mener i der er det bedste?
Hilsen mascot79

Mascot79

Hej.

Jeg stod i samme situation sidste år. Jeg har malet med samme mærke maling som dig.

Min mini kører kun om sommeren, og mest kun i godt vejr, den kan da komme i en regnbyge, men det er også det hele. Jeg valgte ikke at give den noget ud over maling, da jeg gerne ville kunne se om der dukker noget rust eller andre problemer op.

Karsten

KarstenK

Svaret d. 03-03-2013-09:47:55


Jeg har overvejet dette rust beskyttelse http://www.viaretro.com/produkt-kategori/bilpleje-2/anti-rust/ er der nogen der kender til det? Mvh. Niels :-O

skrotspeed

Svaret d. 03-03-2013-09:56:25


Hvis det skal være som de gør når man køber en kommerciel undervognsbehandling, så skal der først tynd pentrerende voks eller olie produkt på - og herefter et tykt slidlag.

Jeg bruger dog kun det tynde i vanger, samlinger og steder hvor det er svært at komme rigtig til. Alle ``åbne`` steder får den en tyk omgang tectyl, og gerne påført med en kost/pensen. Spray sviner _rigtig_ meget.. Nårh ja, så giver jeg alle de steder man ikke kan se når ``trimmet`` kommer på. dvs. bag skærmforøgere mv.

Husk at få sealer alle steder der er samlinger, så du effektivt kan holde fugt ude.

tb205gti

Svaret d. 03-03-2013-10:22:43


Dinitrol ML er en traditionel tynd oliebaseret beskyttelse som er suveræn som første lag på gamle biler (ikke noget med voksbaseret, det duer kun til biler som i forvejen er voksbehandlet) herefter en almindelig sort Dinitrol som dæklag (Harald Nyborg).
Efter min mening er det langt det bedste at bruge trykluft til påføring, godt med tryk på så det kommer ind alle steder og så det hænger fast.
Hvis du gør det omhyggeligt med god afdækning så holder det i rigtig mange år (og så lugter det fantastisk hele sommeren :-)

labori

Svaret d. 03-03-2013-15:08:51


går lige i tænkeboks, tak for de forskellige svar
mascot79

Mascot79

Svaret d. 04-03-2013-05:17:58


Enig med at trykluft foretrækkes, men det sviner bare af h*lvede til. :)

tb205gti

Svaret d. 04-03-2013-09:31:14


Tilbage