28-02-2013-16:49:19
Så fik jeg se en med mine egne øjerne.
1098a+ Fra 80 Clubman estate importeret fra England.
http://billedeupload.dk/images/HOAb3.jpg
http://billedeupload.dk/images/PuaMm.jpg
http://billedeupload.dk/images/pNLuc.jpg
http://billedeupload.dk/images/ZTtsn.jpg
http://billedeupload.dk/images/eT4C.jpg
:)
Det passer ikke, den motor er en skrøne :-)
Karsten
KarstenK
Svaret d. 28-02-2013-17:11:42
Ja nemlig Karsten men nu så du den jo også ;-)
[img]http://billedeupload.dk/images/HOAb3.jpg[/img]
[img]http://billedeupload.dk/images/PuaMm.jpg[/img]
[img]http://billedeupload.dk/images/pNLuc.jpg[/img]
[img]http://billedeupload.dk/images/ZTtsn.jpg[/img]
[img]http://billedeupload.dk/images/eT4C.jpg[/img]
batman
Svaret d. 28-02-2013-17:20:35
jeg snakkede med en engelsk blmc mekaniker sidste sommer på et træf, han fortalte mig at der ofte,når en 1100 skulle renoveres blev brugt en fabriksny 998 A+ blok, hvor alle stumperne,altså krumtap og det hele blev flyttet, med nye lejer,ringe vandpumpe osv. man flyttede også motorplade/nr. med nye nitter, for at kunden ikke skulle blive forvirret ved evt. senere bestilling af res.dele. han forklarede at dette var normal procedúre hos de fleste austin/morris værksteder fra midten af 80érne, da det var billigere end en ombytningsmotor fra fabrikken...faktisk kører jeg selv rundt ´med en sådan motor pt :-D så ja, de er ikke kommet ud fra samlebåndet som 1098A+
johnny b
Svaret d. 28-02-2013-19:19:38
Jeg sad lige og kiggede på theminiforum.co.uk, og faldt over følgende i en tråd om en 1098 motor:
I think you misunderstand, the ribs just mean it`s an A+ block. 998 and 1100 blocks are exactly the same piece of metal. A+ 1100 engines were not produced in vast numbers, as said above they were basically only used for the Clubman Estate between 1979 / 80 and 1983 when it went out of production. But they had A series crankshafts in, the 998 crank forging cannot be ground to a large enough size for the 1100 so they are based on different forgings. Due to the cost of producing new tooling for a forged crankshaft when BL knew the 1100 was not going to be used in all that many vehicles and would soon go out of production they didn`t bother with it. The differences between A series and A+ cranks are very slight.
Måske BLMC har haft gang i lidt bastard 1098 motorer i en overgangsperiode.
Swish
Svaret d. 01-03-2013-20:14:10
Hvad med en 1100Special motor, er det en A, eller en A+?
tb205gti
Svaret d. 01-03-2013-20:33:49
..og nu vi er ved det - nogle der ved hvor mange sydafrikanske 1098`ere der er lavet? (oliefilter i blok, 1275 boring)
tb205gti
Svaret d. 01-03-2013-20:34:28
1100 special er den gamle A motor
KarstenK
Svaret d. 01-03-2013-20:46:26