Mit bil projekt

15-02-2013-14:55:44


Hvis andre er i gang med mini projekter, så kan i se mere om mit her.

http://teske.dk/?page_id=193

Alle kommentarer er velkomne, specielt gode råd til syn, for det bliver nok ikke helt nemt.

Det har taget 10 år, så bliv ikke ked af det hvis I går lidt kolde undervejs.

Mangler at sætte motor i, og lave el færdigt, så til sommer skulle jeg kunne dreje nøglen for første gang. god weekend alle.

Nu må det godt snart blive bare lidt varmere så man kan komme i garagen, uden at fryse fingrene af.

Teske

Ser skide godt ud :-)..

Hvad er du bange for med synet ?

Karsten

KarstenK

Svaret d. 15-02-2013-16:16:28


Jeg har givet den skive bremser. Den har kun et sæde med h-seler.

Så det er mest det

Hilsen thomas

Teske

Svaret d. 15-02-2013-17:27:51


Skivebremser er intet problem overhovedet..

H seler er NO go så vidt jeg ved..

KarstenK

Svaret d. 15-02-2013-17:30:51


Nej h-seler alene kan ikke godkendes,i med en almindelig sele. Men må ske er den så gammel at den er før seler var lovpligtig. Niels

:-)

skrotspeed

Svaret d. 15-02-2013-17:45:03


De originale seler SKAL være til stede, også hvis den kun er født med en hoftesele.

tb205gti

Svaret d. 15-02-2013-20:09:44


Motorstørrelse?
Hvis den ikke er original størrelse, og overstiger de der 20% effektforøgelse, så koster det jo afgift.
Og den er ikke godkendt, bare fordi synsmanden ikke opdager det.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 15-02-2013-20:16:22


Mener bilen skal være fra før ´69 for at måtte køre med H-seler. Det havde jeg godkendt i min vw fra den årgang ihvertfald og er ret sikker på den var lige på aldersgrænsen...

Buggyboy

Svaret d. 15-02-2013-20:39:16


Ja jeg skal også betale afgift. Karossen er fra april 78. Så jeg venter lige et par måneder før den synes. Originalt var det en 1000. Men motoren er 1275 og så har den fået skive bremser. Syntes jeg har læst et sted at det koster ca 6500 i afgift. Men ved ikke når den er over 35 år.

Jeg havde egentligt tænkt mig at køre den til syn og sige til dem at jeg ikke regnede med de ville godkende den. Men formålet var at de skulle sige hvad jeg skal have lavet om for at den kan blive det. Så må vi se hvad de siger
Hilsen
Thomas :-)

Teske

Svaret d. 16-02-2013-08:18:38


Hej jeg kørte til syn med min mini med en 1275cc motor i og skivebremser og halvbur i, den er født 850cc og jeg havde skrevet på syns papirene at der var lagt en større motor i og der er skrevet på min reg.att. at der er foretaget konstruktive ændringer (større motor),det de var mest optaget af til syn var at der var bur i ,jeg har ikke betalt nogen afgift af det,det er en 77`er og det var i 2009 jeg var til reg. syn og nu er den blevet veteran registreret.Hilsen Mini Steen

mini steen

Svaret d. 16-02-2013-09:45:52


Men er der nogen, der har styr på reglerne? Mig bekendt skulle der være ændringer i dem. Så synsmanden skal indberette konstruktive ændringer til Skat, som så bare venter på, at ejeren selv henvender sig, og får en afgiftsberigtigelse.
En skrøne, eller hvad?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-02-2013-10:31:16


Hej Carsten du har helt ret ved syn bliver det skrevet ind i papirerne men er først gyldig når det er anmeldt og betalt en evn afgift til skat. Uden en betalt afgift er den ikke lovlig på landevejen. Så hvis du tager 100 minier så er der nok kun 2 der er lovlige. Ja så stak jeg hånden ind i bi boet. God weekend Allan

austin7

Svaret d. 16-02-2013-11:17:14


Da jeg var ude hos skat med papirene fra syn gjorde jeg opmærksom på de konstruktive ændringer og det blev oplyst at der ikke skulle betales noget da bilen var over 30 år gammel,men jeg tror ikke at der er ret mange skat medarbejdere der har 100pct.chek på reglerne, da jeg var ude for at veteranreg. min mini mente de at det først var når den var 40 år men efter 3 oprigninger fandt de ud af at den var god nok med de 35 år :-O

mini steen

Svaret d. 16-02-2013-11:30:24


Jeg håber det er 35 man vil jo gerne køre lovligt. Ellers kan man komme i klemme hvis der sker et uheld og forsikringen siger at den ikke vil betale fordi man ikke har fået det gjort rigtigt

Og nu har jeg brugt 10 år og rigtig mange penge.

Så er det jo kedeligt at miste det hele

Teske

Svaret d. 16-02-2013-12:10:41


Det ville være rigtigt surt.
Et problem er bare, at uvidende myndigheder ikke er lig med ansvarsfralæggelse fra bilejerens ende ;-)
Hvad de ikke har styr på, har du/vi ansvaret for alligevel.
Myndighederne har ALTID fat i den lange ende. Er man i tvivl, bør man læse lidt om Fin Skytte, hedder han vist? Autoophugger.
Og en af de seneste, pinlige sager, ham den gamle gut, der stod i skovlen på gravemaskinen, for at rense tagrender....
Men hvad, man er jo ikke forpligtet udover egne evner.....
Borger som stat ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-02-2013-13:23:30


man skal bare ikke få brug for forsikringen.... either way.

julianfalck

Svaret d. 16-02-2013-19:44:51


Alle mine biler er blevet synet med konstruktive ændringer (alt fra motor, intercooler, undervogn bremser) og hver gang har jeg fået beskeden om at der ikke skal betales afgift da bilen ikke har ændret identitet.

Monterer du komplet 1275 udstyr, bremser, motor kabine instrumenter mv. så skifter bilen reelt identitet og der skal svares afgift.

..men simple konstruktive ændringer har jeg aldrig oplevet resultere i at der skal betales afgift.

tb205gti

Svaret d. 16-02-2013-20:43:04


Tak skal i have drenge. Jeg skriver en ny post når jeg er nået videre :-)

Teske

Svaret d. 17-02-2013-17:42:37


TB205gti:

Når du så har fået synet en konstruktiv ændring, er den så blevet skrevet i bilens papirer, eller er bilen bare syns-godkendt?

Buggyboy

Svaret d. 18-02-2013-08:27:08


Det er naturligvis skrevet i registreringsattesten og noteret hos Skat - ellers var den jo ikke synet med konstruktive ændringer. ;)

tb205gti

Svaret d. 18-02-2013-08:34:49


Tilbage