Rust og stabilitet i karossen

09-02-2013-22:10:45

Hej..

Er ved at lave rust i min mini nr 2..

I den forbindelse skal jeg fjerne panel og trinbræt i førersiden..

Kan dette gøres på samme tid, eller er der risiko for at skidtet knækker på midten, eller bliver skæv :-)

Karsten

KarstenK

Jeg ville nok svejse noget i mellem lidt længere oppe i døren for at være sikke på at den ikke giver sig hvis du vælger at fjerne det hele.

Bergholdt.

bergholdt

Svaret d. 10-02-2013-07:26:07

Vil helst undgå at svejse der, da jeg ikke regner med at skulle male andet end bunden efter rust arbejdet er færdig..

Men er det nødvendigt så må jeg jo gøre det..

Det var lidt derfor jeg spurgte om der var fare for skævhed eller at den knækker :-)

KarstenK

Svaret d. 10-02-2013-09:14:09

Et eller andet kan der nok ske. Men til nød kan du klodse op under bunden. Evt. med en donkraft, så du får fordelt belastningen.
Jeg plejer at svejse et par rør på kryds og tværs.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-02-2013-10:44:49

Jeg har netop overvejet at ligge et profilrør langs under bunden, også holde det oppe med en donkraft.

KarstenK

Svaret d. 10-02-2013-11:35:56

Hvis du klodser den godt op og så tager et panel af gangen så plejer det at gå hvis de gamle paneler ellers ikke er så rådne at de ikke holder en skid. Hvis du kigger på de første billeder på min profil kan du se hvordan det lykkedes for mig uden forstærkninger.

labori

Svaret d. 10-02-2013-14:47:06

Ja det ser fint ud, men min er stadig meget samlet og står på sine hjul osv..

Jeg må prøve om jeg kan svejse et kryds ind, eller klodse den op..

KarstenK

Svaret d. 11-02-2013-00:59:35

Hiver lige et spørgsmål mere ud af ærmet.

Kan man skifte torpedopladen uden at tage forskærme af?.

Karsten

KarstenK

Svaret d. 16-02-2013-19:01:46

Hvis du vil/skal skifte hele pladen så nej, hvis den ikke er rådden ud mod skærmene så teoretisk ja hvis du skære den i stykker, men du skal nok forvente at der er råd under pladen og i inderskærmen så skal det gøres ordentligt (og det skal det jo) så skal du nok regne med at fronten skal af, det er nu heller ikke så slemt, men det betyder selvfølgelig ny lak m.v.

labori

Svaret d. 16-02-2013-19:33:15

Det var netop en kompelt torpedoplade jeg ville sætte i, planen var ikke at skære den over :-)..

Ingen rust i skærme front osv som ikke kan laves, men torpedoplade er skidt i den ene side, og meget skidt i den anden, så ville gerne have en komplet ny plade på, og ikke bare 2 rep stykker..

KarstenK

Svaret d. 16-02-2013-22:00:20

Originalt er torpedopladen ikke svejset til forskærmen men som jeg husker det er den punktsvejset til den hjørneplade som sidder under torpedopladen ind til inderskærmen (GUSSET CLOSING PANEL) så hvis du vil skifte hele pladen er jeg bange for at det bliver svært. Een der hjørneplade plejer også at være godt råddene, det er gerne den som forsvinder først p.g.a. snavs og salt som sprøjter fra forhjul op på denne og når den så er væk fortsætter tæringen op i torpedopladen.

labori

Svaret d. 17-02-2013-22:05:34

Tilbage